نرم افزار BPMS بیزاجی فارسی

نرم افزار بیزاجی (BIZAGI BPMS)

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
نرم افزار بیزاجی فارسی (BPMS جریان)

نرم افزار بیزاجی (BIZAGI BPM) درواقع یک Business process management suite است که مجموعه ابزاری را که شرکت‌ها برای مدیریت فرایندهای کسب‌وکار (BPM) به آن‌ها نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهد. ویژگی‌های اصلی بیزاجی شامل اتوماسیون، مدل‌سازی و اجرای عملیات کسب‌وکار است.

چالش نرم افزار بیزاجی در سال 2016 در گزارش گارتنر در زمینۀ مجموعه های مدیریت فرایندهای کسب و کار هوشمند (Intelligent Business Process Management Suites) شناخته شد. ویژگی مدل‌سازی فرایند Bizagi، مدیران را قادر می‌سازد تا فرایندهای کسب و کار بصری را با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. کاربران می‌توانند مستقیماً الگوهای چک لیست را به‌جای اینکه ایجاد کنند از ابتدا با توجه به الگوهای آماده، سفارشی‌سازی کنند. نرم افزار بیزاجی همچنین دارای ابزارهای اتوماسیون از پیش‌ساخته‌شده مانند حساب‌های پرداختنی، آنبوردینگ (onboarding)، پورتال درخواست مرخصی و استخدام است.

همچنین Bizagi یک پورتال آموزش الکترونیکی ارائه می‌کند که شامل دوره‌های درخواستی است که به کاربران در یادگیری سیستم کمک می‌کند. این راه‌حل نرم‌افزاری (نرم افزار بیزاجی) را می‌توان هم در داخل سازمان و هم در فضای ابری مستقر کرد. با سیستم های مدیریت محتوای سازمانی (ECM) مانند شیرپوینت، آلفرسکو (Alfresco)، داکیومنتوم (Documentum) و فایل نت (FileNet)، یکپارچه می‌شود.

نرم افزار BPMS بیزاجی چگونه کار می‌کند؟

 Bizagi (نرم افزار بیزاجی) به‌عنوان تنها پلتفرمی شناخته می‌شود که واقعاً می‌تواند برای اتوماسیون فرایندهای عمیق و پیچیده و همچنین برای فرایندهای ساده‌تر در سطح سازمانی مورداستفاده قرار گیرد.  Bizagi Studio به شما این امکان را می‌دهد که مدل های فرایندی خود را به برنامه‌های کاربردی و گردش کار در حال اجرا تبدیل کنید. نرم افزار بیزاجی از تعریف مدل داده و رابط کاربری شما گرفته تا یکپارچه‌سازی دارایی‌های فناوری اطلاعات و تعریف منطق فرایند قادر است تا هر پروژۀ خودکارسازی فرایند را ساده کند.

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
نرم افزار بیزاجی

 به‌طورکلی Bizagi BPM Suite شامل Process Modeler Bizagi (بیزاجی مُدِلِر)، Bizagi Studio (بیزاجی استدیو) و Bizagi Server (بیزاجی سرور) است.

Bizagi Process Modeler (بیزاجی پروسس مدلر)نرم افزار BPMS بیزاجی

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
بیزاجی مدلر

بیزاجی مدلر یک نرم‌افزار نقشه‌برداری فرایند کسب‌وکار رایگان، با قابلیت درک آسان و مشارکتی است که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. Bizagi Modeler، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فرایندهای کسب‌وکارشان را در یک مخزن ابری مرکزی، ایجاد و ثبت کنند تا درک بهتری از هر مرحله به دست آورند و فرصت‌های بهبود فرایند را برای افزایش کارایی سازمان شناسایی کنند.

بیزاجی مدلر که به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، یک برنامۀ کاربردی Drag & Drop بصری (گرافیکی) است که می‌تواند برای تعریف فرایندها و تولید اسناد استفاده شود. در نسخۀ رایگان بیزاجی مدلر، استفادۀ شخصی نامحدود، نقشه‌برداری فرایند به شکل بصری، انتشار و اکسپورت نمودارها در قالب فایل‌های PDF، Word و Excel و واردکردن یا ایمپورت از نرم‌افزارها و فرمت‌های Microsoft Visio،  IBM Blueworks، XPDL و BPMN است.

Bizagi Studioنرم افزار BPMS بیزاجی

Bizagi Studio (نرم افزار بیزاجی استدیو)، تیم‌های کسب‌وکار و IT را قادر می‌سازد تا فرایندهای کسب‌وکار را متحول سازند و اتوماسیون فرایند دیجیتال را در سراسر سازمان پیاده‌سازی کنند. وجود رابط کاربری قدرتمند با ویژگی‌هایی مانند کشیدن و رها کردن (drag & drop) در پلتفرم بیزاجی، خودکارسازی فرایندهای کلاسیک (سنتی)، تجربه محور بودن، تاکتیکی یا Ad-Hoc (فرعی و موقتی) را ساده‌تر می‌کند و تجربیات شخصی و زمینه‌ای را برای کارکنان دانشی ایجاد می‌کند.

با نرم افزار BPMS بیزاجی (Bizagi Studio) روش کاری خود را متحول کنید

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
نرم افزار بیزاجی
  • فرایندهایتان را با حداقل کد نویسی طراحی و خودکار کنید و تغییر دهید.
  • رابط کاربری خود را با یکی از 63 ویجت موجود سفارشی‌سازی کنید یا بر اساس نیازمندی‌های فرایندتان، ویجت جدیدی بسازید.
  • سایت های سفارشی شده برای ذینفعان مختلف را با استفاده از ویرایشگر سادۀ موجود در نرم افزار بیزاجی ایجاد کنید.
  • سیستم‌های فعلی خود را با استفاده از یکی از بیش از 60 کانکتور (رابط‌های) آمادۀ استفاده با بیزاجی (Bizagi)، یکپارچه کنید یا خودتان رابط جدیدی بسازید.
  • از منطق موجود در کسب‌وکار یا محاسبات ایجادشده در فایل‌های اکسل استفاده کنید و آن‌ها را با فرایندهای خود یکپارچه کنید.

مشتریان از بیزاجی استدیو (Bizagi Studio) برای خودکارسازی فرایندهایشان و تبدیل مدل‌های فرایندی خود به برنامه‌های اجرایی استفاده می‌کنند. کاربران با استفاده از نرم افزار بیزاجی (Bizagi) به‌راحتی بدون نیاز به دانش فنی، از مرحلۀ مدل‌سازی فرایند به مرحلۀ اجرا می‌روند و یک تجربۀ کامل و یکپارچه را در استفاده از BPMSها کسب می‌کنند.

به دلیل محیط مدل‌سازی بصری و قدرتمند ارائه‌شده توسط Bizagi، مشتریان بالقوه می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری به استفاده از نرم افزار بیزاجی، کار با سیستم را بیاموزند و آن را آزمایش کنند. افراد مرتبط با حوزۀ اجرایی کسب‌وکار اغلب در مراحل اولیۀ پروژه با واحد IT همکاری می‌کنند که زمان توسعه را کوتاه‌تر می‌کند. سپس در ادامه این روند با یک برنامۀ جامع سلف‌سرویس آنلاین که شامل آموزش الکترونیکی، دوره‌ها و فیلم‌های آموزشی است، تکمیل می‌شود، بنابراین منحنی یادگیری و پذیرش نرم افزار بیزاجی (Bizagi) به‌طور قابل‌توجهی کوتاه شده است.

با پنهان بودن پیچیدگی‌های فنی و تنها تمرکز بر فرایند، مشتریان ترغیب می‌شوند تا هر چه سریع‌تر مدل‌سازی فرایندها را انجام دهند تا از کارایی‌های فناوری اطلاعات و کسب‌وکار در کنار یکدیگر استفاده کنند. لایۀ فرایند با استفاده از فناوری‌های مجازی‌سازی از مکان قرارگیری داده، جدا می‌شود. نقشه‌های فرایند همچنان قابل‌خواندن باقی می‌مانند، افراد حوزۀ اجرایی کسب‌وکار و نرم‌افزار نیز با یکدیگر در تعامل هستند. با بررسی نیازمندی‌ها در مورد مدل فرایند، نرم افزار بیزاجی یک روش شناسی توسعۀ چابک را فعال کرده است که منجر به زمان سریع‌تری برای ارائه و معرفی نرم‌افزار به بازار می‌شود.

مدیریت فرایند کسب و کار با نرم افزار بیزاجی (BPMS) Bizagi BPM

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) چیست؟

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
نرم افزار BPMS جریان

مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM)، نقشه‌برداری و تجزیه‌وتحلیل فرایندهای کسب‌وکار برای شناسایی زمینه‌های بهبود است. استفاده از نرم افزار BPM برای بهینه‌سازی فرایندها به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا کارهای زمان‌بر و تکراری را حذف کنند، کارایی کارکنان را بهبود بخشند، زمان ورود به بازار را کاهش دهند و تجربۀ بهتری برای مشتری فراهم کنند.

انواع مختلف سیستم‌های مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) چیست؟

بهترین نرم افزار BPMS ایرانی
انواع سیستم های BPM
  • BPM انسان‌محور (Human-centric BPM): مدیریت فرایند انسان‌محور، روی فعالیت‌های انسانی موردنیاز برای اجرای یک فرایند تمرکز می‌کند و عملکردها و توابع پشتیبانی را خودکار می‌کند و تضمین می‌کند که وظایف توسط فرد مناسب در زمان مناسب انجام می‌شود.
  • BPM سند محور (Document-centric BPM): مدیریت فرایند سند محور، تأیید گردش کار اسناد را مدیریت می‌کند، از ایمیل‌های زنجیره‌ای اجتناب می‌کند و امکان کنترل بهتر نسخۀ سند را فراهم می‌کند.
  • BPM یکپارچه محور (Integration-centric BPM): مدیریت فرایند یکپارچه محور، سیستم‌های نرم‌افزاری مختلف را در یک سازمان به یکدیگر متصل می‌کند تا داده‌ها در بین آن‌ها جریان داشته باشند و نیاز به انتقال دستی داده‌ها از یکی به دیگری را کاهش دهد.

مراحل چرخۀ عمر مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

  1. طراحی (Design): مشخص کنید کدام فرایند نیاز به بهبود دارد و مراحل موردنیاز برای دستیابی به نتیجه یا خروجی موردنظر را تعریف کنید.
  2. مدل‌سازی (Model): فرایند فعلی (وضعیت موجود) را ترسیم کنید و نسخۀ بهبودیافته (وضع مطلوب) را طراحی کنید.
  3. اجرا (Execute): فرایند طراحی مجدد را اجرا کنید.
  4. نظارت و ارزیابی (Monitor): عملکرد فرایند جدید را پیگیری کنید تا بتوانید اندازه‌گیری کنید که آیا پیشرفت‌ها و بهبودها به نتایج مورد انتظار دست خواهند یافت یا خیر.
  5. بهینه‌سازی (Optimize): به دنبال راه‌هایی برای بهبود بیشتر فرایند باشید (هدف مدیریت فرایند کسب‌وکار همواره یافتن راه‌هایی برای بهبود فرایندهای کسب‌وکار و افزایش توانایی سازمان برای کار هوشمندانه‌تر است.)

چرا نرم افزار بیزاجی را برای BPM انتخاب کنید؟ │ آیا بیزاجی، BPMS مناسبی است؟

 

نرم افزار رایگان BPM بیزاجی، نقشه برداری از فرایندهای کسب و کار را ساده می‌کند. رابط کاربری بصری drag & drop به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی فرایندها را تجسم سازی کنید تا راه‌های بهتری برای انجام کار در سراسر سازمان پیدا کنید.

به آموزش آنلاین رایگان نرم افزار بیزاجی (Bizagi BPM) علاقه‌مندید؟

برای گذراندن یک سری دوره‌های آنلاین برای توسعۀ مهارت‌های خود در مدل‌سازی فرایند کسب‌وکار، الزامات اتوماسیون فرایند، یکپارچه‌سازی و توسعه و مدیریت و عملیات BPM، این سایت را ببینید.

در این مقاله به معرفی نرم افزار بیزاجی پرداختیم و ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را بیان کردیم. اما نرم افزار بیزاجی با وجود نرم افزارهای BPMS ایرانی مانند نرم افزار BPMS جریان، گزینۀ مناسبی برای سازمان شما نیست. برای مطالعۀ اینکه چرا نباید از نرم افزار بیزاجی استفاده کنید، مقالۀ نقاط ضعف نرم افزار بیزاجی و مقایسۀ بیزاجی با نرم افزار BPMS جریان را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *