بهترین نرم‌افزار BPMS

بهترین نرم‌افزار BPMS

نحوه‌ی انتخاب بهترین نرم‌افزار (BPMS)

نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) سیستمی کاملاً پیشرفته است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا گردش کارها را به‌طور مؤثر در سازمان ایجاد، نظارت و تجزیه‌وتحلیل کنید. مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) فرایند مدل‌سازی، بهینه‌سازی، کنترل و اجرای عملیات سازمان است که فرایندهای کسب‌وکار را به‌طور مؤثرتری مدیریت می‌کند.

مدیریت فرایند کسب‌وکار شامل اقداماتی برای دستیابی به اهداف خاص سازمانی است و همچنین قادر است تا گردش کار شرکت را با یک سری تغییرات کوچک در محل کار، سازگار کند. هدف نهایی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار بهبود کمبودهای انسانی و رفع کامل خطاها در محل کار است. پیچیده‌ترین ابزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار اغلب راه‌حل‌های یکپارچه‌ای هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا فرایندهای دشوار و گردش کار را برای بهبود و عملکرد کلی کسب‌وکار، ایجاد، مدیریت، بهینه‌سازی و پیاده‌سازی کنید. در طراحی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) بیشتر از فلوچارت‌ها و نقشه‌های ذهنی ایجاد شده است. اما این BPMS همچنین از کل فرایند کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند تا بتواند با پشتیبانی از همکاری و یکپارچه‌سازی، پاسخگویی، عملکرد و انعطاف‌پذیری را افزایش دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید نتایج بهتری کسب کنید و وفاداری مشتری را افزایش دهید.

بهترین نرم‌افزار BPMS
نرم افزار BPMS

نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) ناکارآمدی، ارتباطات نادرست و اشتباهات کارمندان در محیط کار را کاهش می‌دهد. برای استفاده از کلیه مزایای مرتبط با مدیریت فرایند کسب‌وکار، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید از یک نرم‌افزار مدیریت فرایند  کسب‌وکار (BPMS) استفاده  کنند. نرم‌افزار BPMS به‌طور قابل‌توجهی شانس کسب‌وکار را برای افزایش عملکرد فرایند، بهبود رضایت کارکنان و استفاده از فرصت‌ها به شکلی خلاقانه با ساده‌سازی عملیات کسب‌وکار بهبود می‌بخشد. همچنین این نرم‌افزارهای BPMS دارای ویژگی‌های Interoperational هستند که از یکپارچگی با دیگر ابزارهای مهم کسب‌وکار پشتیبانی می‌کنند. نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار انقلابی در صنایع شرکتی ایجاد کرده است و لازم است هر سازمانی از این فناوری استفاده کند.

نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) چیست؟

مدیریت فرایند کسب‌وکار بر بهبود عملکرد شرکت از طریق مدیریت و بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار یک شرکت متمرکز است. نرم‌افزار مدیریت فرایندهای کسب‌وکار برای ترسیم فرایندهای روزمره جهت شناسایی و از بین بردن گلوگاه ها، کنترل هزینه‌های سازمان و کارآمد ساختن فرایندهای روزمره استفاده می‌شود.

نرم افزار BPM
نرم افزار BPMS

یک نرم‌افزار گردش کار قابلیت‌های موتور مسیریابی را برای مشخص کردن جریان وظایف از یک شخص به شخص دیگر فراهم می‌کند. ولی یک نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) علاوه بر قابلیت‌های موتور مسیریابی، توابع چرخه‌ی عمر کامل فرایند مانند مدل‌سازی فرایند، نظارت بر فرایند و شبیه‌سازی فرایند را نیز فراهم می‌کند. یک BPM Suite به‌طورکلی شامل ابزارهای مدل‌سازی و بهینه‌سازی کاربرپسند کسب‌وکار، ابزارهای یکپارچه‌سازی سیستم، داشبورد نظارتی بر فعالیت‌های کسب‌وکار و قابلیت‌های غنی مدیریت پرونده و وظایف برای کاربران نهایی است.

کدام نوع نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) برای کسب‌وکار شما مناسب است:

ابزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار بر اساس چارچوب و نوع میزبانی آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. بسته به نوع میزبانی، دو نوع مهم از نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار وجود دارد. آن‌ها موارد زیر هستند:

  1. نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار درون-سازمانی (On-premise): این نوع متداول‌ترین نوع راه‌حل‌های BPM است، آن‌ها در سرورهای رایانه در محیط خود کسب‌وکار میزبانی می‌شوند.
  2. نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS): این طبقه‌بندی از BPM روی سرورهای ابری میزبانی می‌شوند.

بر اساس چارچوب آن‌ها، نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار در گروه‌های زیر طبقه‌بندی می‌شود:

    • چارچوب افقی BPM: این نوع مدیریت فرایند کسب‌وکار با ساخت و طراحی فرایندهای مختلف کسب‌وکار سروکار دارد. آن‌ها اغلب بر جنبه‌ی فنی فرایندهای کسب‌وکار تمرکز می‌کنند.

    • چارچوب عمودی BPM: از این نوع ابزارهای کسب‌وکار برای انجام طبقه‌بندی‌های خاص از وظایف هماهنگ شده با استفاده از الگوهای موجود استفاده می‌شود که می‌توانند به‌راحتی میزبانی و پیکربندی شوند.

    • مجموعه‌های کامل سرویس BPM: توابع عملکردی مجموعه‌های نرم‌افزاری مدیریت فرایند کسب‌وکار با سرویس کامل شامل نقشه‌برداری فرایند، مدل‌سازی و طراحی فرایند، شبیه‌سازی فرایند، نگاشت داده، جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل، یکپارچگی و مدیریت چرخه‌ی عمر است.

نرم افزار BPMS
طبقه‌بندی مدیریت فرایند کسب‌وکار

بسته به نیاز شرکت، الزامات کسب‌وکار و اهداف آینده، چندین نوع نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) بر اساس مدل صدور مجوز در دسترس است:

  1. نرم‌افزارهای Open Source BPMS (نرم‌افزار متن‌باز- BPMS رایگان): این‌ها نرم‌افزار متن باز هستند که در آن کد منبع در دسترس است.
  2. نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار اختصاصی رایگان (BPM): این‌ها نسخه‌های محدودشده از یک نرم‌افزار کاملاً کاربردی مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) هستند.

  3. نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار اختصاصی (BPMS): نسخه‌ی کامل پولی پرداخت‌شده نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) که در معماری کلاینت-سرور مستقل یا سرویس ابری در دسترس است.

 نرم افزار BPMS
انواع BPMS

14ویژگی اساسی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS)

بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزار BPMS، آن را به ابزاری مناسب برای بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار برای کسب بهترین نتیجه تبدیل کرده است. برخی از ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار شامل مدل‌سازی بصری فرایند، ایجاد فرم‌ها با قابلیت drag & drop، پشتیبانی از تلفن همراه، ویژگی‌های مدیریتی قدرتمند، یکپارچگی با نرم‌افزارهای موجود، گزارش‌گیری جامع، تجزیه‌وتحلیل، مقیاس‌پذیری، مدل‌سازی فرایند کسب‌وکار، بهینه‌سازی فرایند، یکپارچگی در پرداخت، ویژگی‌های اطلاع‌رسانی خودکار، شبیه‌سازی، مسیریابی مبتنی بر نقش (role base routing)، ویجت های انجام کار ( To-do widgets)، نقشه‌برداری فرایند، جمع‌آوری داده‌ها، مدیریت و تجزیه‌وتحلیل، نظارت در زمان واقعی، مدیریت پروژه، مدیریت گردش کار است.

ویژگی‌های نرم‌افزار BPMS
ویژگی‌های BPMS
  1. یکپارچگی با راه‌حل‌های نرم‌افزاری موجود: این نرم‌افزار قابلیت همکاری در تبادل و استفاده از اطلاعات با سایر برنامه‌ها و سیستم‌ها را فراهم می‌کند. این برنامه‌ها می‌توانند یک نرم‌افزار SaaS (سرویس به‌عنوان یک نرم‌افزار) مبتنی بر ابر یا یک نرم‌افزار درون‌سازمانی باشند.

  2. بهینه‌سازی فرایند کسب‌وکار: نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) به‌طور قابل‌توجهی زمان لازم برای شناسایی و بهینه‌سازی وظایف کسب‌وکار را کاهش می‌دهد تا نتایج بهتری در کسب‌وکار ایجاد کند.

  3. تجزیه‌وتحلیل: یک نرم‌افزار BPMS ممکن است تجزیه‌وتحلیل تجویزی یا پیش‌بینی‌شده را ارائه دهد تا بینش لازم در مورد مهم‌ترین عوامل وابسته به کسب‌وکار را فراهم کند.

  4. گزارش دهی جامع: این ابزار کسب‌وکار منطق و آمار را با هم ترکیب می‌کند تا گزارشی جامع از فرایندهای مختلف کسب‌وکار ارائه دهد.

  5. شبیه‌سازی: پس از مدل‌سازی فرایند کسب‌وکار می‌توانید فرایند را با قابلیت شبیه‌سازی نرم‌افزار BPMS، شبیه‌سازی کنید تا درک لازم را ازآنچه هر شرکت‌کننده می‌بیند، کسب کنید.

  6. مسیریابی مبتنی بر نقش (Role-based routing): نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار همراه با ساختارهای سازمانی داخلی است که به شما امکان می‌دهد نقش هر فرد در سازمان را درصورتی‌که قبلاً در پایگاه داده‌ی دیگری تعریف‌نشده باشد، مشخص کنید.

  7. ویجت های انجام کار ( To-do widgets): با استفاده از نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS)، هر کارمندی می‌تواند فهرستی از وظایف مهمی که باید انجام شود را ایجاد کند و برای هر وظیفه یک یادآوری برای انجام وظیفه تعیین کند.

  8. نقشه‌برداری فرایند: این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا ایده‌ها و فرایندهای کاری را به‌صورت نمودارهای جریان، نقشه‌ها، نمودارها و شکل‌های دیگر به‌صورت تصویری، نمایش دهید.

  9. جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها: امروزه کسب‌وکارها مجبورند با حجم زیادی از داده‌ها سروکار داشته باشند. بنابراین لازم است تا شما به‌عنوان مالک کسب‌وکار یک نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) را خریداری کنید که توانایی جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه‌وتحلیل مجموعه‌های کلان داده (Big Data) را دارد.

  10. پشتیبانی از تلفن همراه و وب سایت: نرم‌افزار BPMS شما باید داشبورد با قابلیت شخصی‌سازی را داشته باشد که به شما امکان می‌دهد محیط‌های کاری شخصی‌سازی‌شده را تنظیم کنید که کارمندان شما می‌توانند از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود و وب سایت به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

  11. نظارت در زمان واقعی: نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) به شما این امکان را می‌دهد تا فرایندهای کسب‌وکار خود را در زمان واقعی کنترل کرده و همچنین عملکرد شاخص‌های اصلی کسب‌وکار را اندازه‌گیری کنید.

  12. مدیریت پروژه: این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا پروژه‌های کسب‌وکار خود را با سهولت نسبی مدیریت کنید.

  13. مدیریت گردش کار: یکی دیگر از مزایای بزرگ نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار این است که به شما امکان می‌دهد تا با ایجاد یکپارچگی در ارتباطات بین کارمندان، سیستم‌ها و مجموعه داده‌ها (دیتاست ها)، گردش کار پیشرفته‌ای را ایجاد، شبیه‌سازی و پیاده‌سازی کنید.

  14. ایجاد فرم‌ها با قابلیت Drag & Drop: این نرم‌افزار BPMS یک رابط کاربری ساده را فراهم می‌کند که به شما امکان می‌دهد بدون نوشتن حتی یک خط کد، فرم‌های زیبایی را طراحی کنید.

مزایای نرم‌افزار BPMS چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها به نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) روی آوردند تا فضای رقابتی موردنیاز برای پیشرفت در میان رقبا را در اختیار آن‌ها قرار دهد. BPM از طریق چندین ویژگی خود با بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار به‌عنوان محرکی برای ایجاد ارزش در صنعت است. صرف‌نظر از نحوه‌ی استقرار نرم‌افزار، BPMS از چند طریق می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. در اینجا برخی از مزایای نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) آورده شده است:

مزایای نرم‌افزار BPMS
مزایای نرم‌افزار BPMS

بسیاری از کسب‌وکارها به نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) روی آوردند تا فضای رقابتی موردنیاز برای پیشرفت در میان رقبا را در اختیار آن‌ها قرار دهد. BPM از طریق چندین ویژگی خود با بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار به‌عنوان محرکی برای ایجاد ارزش در صنعت است. صرف‌نظر از نحوه‌ی استقرار نرم‌افزار، BPMS از چند طریق می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. در اینجا برخی از مزایای نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) آورده شده است:

  • بهبود بهره‌وری: نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) می‌تواند با خودکارسازی مؤلفه‌های غیرضروری در گردش کار، بهره‌وری را در محیط کسب‌وکار بهبود بخشد که به کارمندان اجازه می‌دهد زمان و انرژی خود را بر روی سایر نواحی مولد برای کسب‌وکار متمرکز کنند.

  • افزایش کارایی و کاهش ریسک‌ها: با BPM می‌توانید فرایند کسب‌وکار خود را بهتر توسعه دهید، طراحی کنید، اجرا کنید و بر همه‌ی فرایندهای کسب‌وکار نظارت داشته باشید که منجر به افزایش کارایی می‌شود.

  • رضایت کارکنان: اتوماسیون BPM کار تکراری را کاهش می‌دهد و به‌طور قابل‌توجهی به کارکنان اجازه می‌دهد تا کارهای روزمره‌ی خود را با سهولت نسبی انجام دهند.

  • یکپارچگی فناوری: نرم‌افزار BPMS با قابلیت پشتیبانی از تلفن همراه، شکاف بین کسب‌وکار و فناوری اطلاعات را از بین می‌برد.

  • کارایی هزینه: راه‌حل‌های یکپارچه BPM به شما امکان می‌دهد با ساده‌سازی عملیات کسب‌وکار، خودکارسازی کارهای تکراری، نظارت بر معیارهای اصلی و شبیه‌سازی گردش کار، سود را به حداکثر و زیان را به حداقل برسانید.

  • روابط بهتر با مشتریان: BPMS همچنین بستری را فراهم می‌کند تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط بهتر و راحت‌تری برقرار کنید.

  • سهولت استفاده: رابط کاربری انعطاف‌پذیر و کاربرپسند نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) به شما امکان می‌دهد فرم‌های پیچیده‌ی فرآیند را به تصویری تبدیل کنید که درک آن آسان‌تر است.

از دیگر مزایای قابل‌توجه می‌توان به بهبود مدیریت حساب‌ها، کاهش کاغذبازی، افزایش چابکی در کسب‌وکار، شفاف‌سازی جهت‌گیری استراتژیک، نظم و انضباط در کارهای روزمره، اطمینان از رقابت و به حداقل رساندن ناکارآمدی اشاره کرد.

آخرین روندهای نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) چیست؟

جدیدترین روندهای توسعه‌ی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) شامل موارد زیر است:

روندهای توسعه‌ی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS)
روندهای جدید BPMS
  • اتوماسیون فرایند رباتیک (Robotic Process Automation): فروشندگان نرم‌افزارهای BPMS از AI (هوش مصنوعی) و ML (یادگیری ماشین) برای تولید بات هایی استفاده می‌کنند که دخالت انسان را در اجرای برنامه‌ی روزانه‌ی نرم‌افزار کاملاً از بین می‌برد.

  • اینترنت اشیا (IoT): مدیریت فرایند کسب‌وکار می‌تواند از این فناوری حسگر (فناوری سنسور) برای اتوماسیون فرایندهای مختلف کسب‌وکار استفاده کند.

  • دستیارهای مجازی (VA): فروشندگان بیشتری رابط‌های کاربری محاوره‌ای را در نرم‌افزار خود قرار دادند تا کسب‌وکار قادر به برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و موجود باشد.

چگونه نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPMS) را به‌درستی انتخاب کنیم؟

در زیر فهرستی از موارد مهم وجود دارد که باید هنگام مقایسه‌ی راه‌حل‌های مختلف مدیریت فرایند کسب‌وکار موردتوجه قرار گیرد:

معیارهای انتخاب نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار
معیارهای انتخاب BPMS

معیارهای انتخاب نرم‌افزار BPMS

  • پتانسیل فروشندگان نرم‌افزار: مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر نرم‌افزاری که خریداری می‌کنید بهترین تناسب را با کسب‌وکار شما دارد. پرداختن به ویژگی‌های اضافی که اکنون یا در آینده ممکن است به آن‌ها احتیاج داشته باشید، یک شیوه‌ی نامناسب برای انتخاب نرم‌افزار BPMS است. شما این نیازهای آینده را برای انتخاب قابلیت‌های ارائه‌ی دهنده‌ی فروشنده‌ی BPMS در نظر بگیرید اما اکنون نیازهای فعلی اهمیت دارند.

  • بودجه: هنگام انتخاب یک نرم‌افزار نه‌تنها باید هزینه‌ی کنونی نرم‌افزار بلکه هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های آموزش، هزینه‌های ورودی‌های جدید به سازمان (کارمندان، مشتریان، تجهیزات..)، نصب را نیز در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که نرم‌افزار با برنامه‌های شما در یک راستاست.

  • بازگشت سرمایه: لازم است از فروشندگان نرم‌افزار BPM در مورد بازده‌ی فعلی سرمایه‌گذاری که مشتریان فعلی آن‌ها به دست آوردند، پرس‌وجو کنید. این اطلاعات به شما بینشی در مورد بازگشت بالقوه‌ی سرمایه‌گذاری می‌دهد.

  • مقیاس‌پذیری: برای کسب‌وکارها با برنامه‌های رشد و توسعه، لازم است راه‌حل‌های کسب‌وکاری را انتخاب کنید که مقیاس‌پذیری در آینده را امکان‌پذیر می‌کند.

  • گزینه‌های میزبانی: این نرم‌افزار می‌تواند در سرورهای شرکت شما یا در یک سرور ابری میزبانی شود. بنابراین، اگر نیروی انسانی و منابع فنی کافی برای پشتیبانی میزبانی داخلی دارید، بهتر است یک نرم‌افزار درون‌سازمانی (on-premise software) را انتخاب کنید.

  • اهداف کسب‌وکار: شما باید قبل از انتخاب یکی از نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار، اهداف موردنظر خود را تعیین کنید.

شاخص‌های مهم در انتخاب نرم‌افزار BPMS

  • استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز: اگر یک نرم‌افزار BPMS حرفه‌ای و مناسب باشد از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته استفاده و پشتیبانی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها زبان مدل‌سازی BPMN 2.0 است که دارای مجموعه‌ای از نمادهای گرافیکی برای مدل‌سازی فرایند است.

  • شفافیت پایگاه داده: در نرم‌افزارهای خوب BPMS ، تعداد جداول سیستمی که در پایگاه داده نرم‌افزار ایجاد می‌شود خیلی زیاد نبوده و شفاف هستند. از مزیت‌های شفافیت پایگاه داده تأمین اطلاعات موردنیاز داشبوردهای مدیریتی و هوش تجاری است.

  • کاربرپسندی در ساخت فرایندها: یکی از معیارهای مهم در انتخاب نرم‌افزارهای مدیریت فرایند کسب‌وکار، کاربرپسندی و محیط نرم‌افزار است به‌گونه‌ای که بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایندها را در نرم‌افزار ساخته و اجرا کرد.

  • پشتیبانی از نرم‌افزار: شاید در نگاه نخست نرم‌افزارهای خارجی پیشرفته‌تر و مناسب‌تر باشند اما ازآنجاکه معمولاً به‌صورت قانونی نمی‌توان آن‌ها را خریداری کرد درنتیجه نمی‌توان از خدمات پشتیبانی آن‌ها استفاده کرد و این در حالی است که پشتیبانی از نرم‌افزار در پیاده‌سازی سیستم مدیریت فرایند مهم و حیاتی است.

  • امنیت نرم‌افزارBPMS: شاخص‌هایی چون واکنش در برابر خطاها، مقاومت در برابر نفوذ و اختلال، هویت سنجی، حفاظت از اطلاعات، پشتیبانی از امضای دیجیتال و … در میزان امنیت نرم‌افزار BPMS مهم هستند و باید سازوکارهایی برای حفظ امنیت نرم‌افزار وجود داشته باشد.

  • گزارش‌های کامل و پیشرفته: وظیفه‌ی اصلی هر نرم‌افزار ارائه‌ی گزارش‌ها و پایش فرایندهاست. یک نرم‌افزار مناسب و حرفه‌ای توانایی ارائه‌ی طیف وسیعی از گزارش‌ها برای انواع نیازها و سلایق گوناگون را دارد.

  • پاسخگویی به نیازهای آینده: معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای BPMS علاوه بر تأمین نیازهای فعلی سازمان‌ها در پیاده‌سازی مدیریت فرایندهای کسب‌وکار با نقشه‌ی راه روشنی پاسخگوی نیازهای آتی سازمان‌ها نیز خواهند بود.

  • پیاده‌سازی سریع: ازآنجاکه اغلب محیط سازمان‌ها و فرایندهای آن‌ها پیچیدگی فراوانی دارند، پیاده‌سازی سریع و بدون نقص سیستم مدیریت فرایند از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • مشتریان فعال و راضی: اینکه سایر مشتریان و سازمان‌ها تاکنون از کدام نرم‌افزارها استفاده کردند نیز می‌تواند معیاری برای اعتبار و مناسب بودن نرم‌افزار شرکت موردنظر باشد.

آیا یک نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار رایگان (BPMS) ارزشمند است؟

نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است و می‌تواند با مدل‌سازی فرایند کسب‌وکار و کارآمد کردن آن به موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند، اما هزینه‌ی بالایی دارد. تعداد زیادی نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) رایگان در دسترس است. دودسته نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار رایگان (BPM) وجود دارد:

  1. نرم‌افزار رایگان مدیریت فرایند کسب‌وکار متن باز (BPM):

هنگامی‌که می‌خواهید یک تیم توسعه‌دهنده در شرکت خود داشته باشید و هنگامی‌که می‌خواهید محصول را آزمایش کنید یا ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنید، نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب‌وکار رایگان متن باز (BPM) انتخاب خوبی است. برای راه‌اندازی و تنظیم آن باید وقت بگذارید. معایب این نرم‌افزارها معمولاً در ساده بودن ابزارها و قابلیت‌های کمی است که ارائه می‌کنند و برای استفاده‌ی واقعی و عملیاتی از این نرم‌افزارها نیاز به هزینه و انرژی زیادی است. همچنین این نرم‌افزارها هیچ پشتیبانی رسمی به شما ارائه نمی‌کنند و برای بهره‌برداری باید سازمان را با نرم‌افزار منطبق کنید و انتظارات خود را در حد قابلیت‌های نرم‌افزار پایین بیاورید.

  1. نسخه‌ی محدود نرم‌افزار اختصاصی مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM):

نسخه‌ی محدود نرم‌افزار اختصاصی مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) شیوه‌ی خوبی است تا قبل از اینکه سرمایه‌گذاری زیادی روی خرید نرم‌افزار BPMS داشته باشید، بررسی کنید که آیا این نرم‌افزار برای کسب‌وکار شما مفید خواهد بود یا خیر. اما این نرم‌افزار محدودیت‌هایی دارد که باید حتماً آن را در نظر داشته باشید. همچنین نسخه‌ی رایگان محدود نرم‌افزار اختصاصی مدیریت فرایند کسب‌وکار (BPM) معایبی دارد. این نسخه‌ی محدود تقریباً به بسیاری از ویژگی‌های موجود در یک نسخه‌ی کاملاً پولی  دسترسی ندارد و محدودیت‌هایی ازجمله تعداد مدل‌سازی فرایند، محدودیت ذخیره‌سازی، تعداد گزارش‌ها، گزینه‌های محدود برای یکپارچگی داده‌ها و همچنین تعداد کاربرانی که می‌توانید داشته باشید وجود دارد. نسخه‌های رایگان هم گزینه‌های پشتیبانی محدودی دارند.

با توجه به محدودیت‌های این نرم‌افزارهای BPMS موجود، بهتر است نرم‌افزار BPMS ای را برای سازمان خودتان انتخاب کنید که هم قابلیت‌های موجود در این BPMS ها را دارد و هم فاقد معایب بیان شده است. پیشنهاد ما به شما انتخاب نرم‌افزار BPMS جریان است. این نرم‌افزار یک BPMS ایرانی است و قابلیت‌های یک BPMS عالی را دارد و می‌تواند متناسب با نیاز سازمان شما سفارشی‌سازی شود. همچنین ازلحاظ هزینه‌ای بسیار به‌صرفه‌تر است و شما در هرلحظه می‌توانید از پشتیبانی کامل شرکت بهره‌مند شوید. لطفاً دموی نرم‌افزار BPMS جریان را مشاهده کنید و هر سؤالی که داشتید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *