نرم افزار رایگان ارزیابی عملکرد

نرم‌افزار رایگان کارت امتیازی متوازن-BSC متن باز 

 

کسب‌وکارها با فناوری‌های جدید همگام شده و در حال فعالیت هستند. بازار بسیار رقابتی است و بسیاری از کسب‌وکارها بدون استفاده از ابزارهای مدیریت عملکرد مناسب نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند. کسب‌وکارها باید به‌طور مستمر عملکرد خود را زیر نظر داشته و مدیریت کنند تا در محیط آشفتۀ رقابتی رشد کنند.

کارت امتیازی متوازن (BSC) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت عملکرد است. کسب‌وکارها به چنین ابزارهای مدیریتی و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک برای بیان و تحقق اهدافشان نیاز دارند. با استفاده از این ابزارها فعالیت‌های روزمره‌ی خود را با استراتژی کسب و کارشان هماهنگ و وظایف، خدمات و محصولات را اولویت‌بندی می‌کنند. همچنین، کسب‌وکارها باید از ابزارهای مناسب برای اندازه‌گیری و پیگیری پیشرفت خود در جهت اهداف استراتژیکشان استفاده کنند.

ازآنجاکه انجام این وظایف بدون استفاده از فناوری‌های مناسب دشوار است، شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار، نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن را توسعه دادند تا به کسب‌وکارها کمک کند تا فعالیت‌هایشان را با سهولت انجام دهند. کسب‌وکارها باید مناسب‌ترین نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن-BSC را برای ساده‌سازی وظایف مدیریت عملکرد و برنامه‌ریزی استراتژیک خود شناسایی کنند.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد
بهترین نرم‌افزار رایگان کارت امتیازی متوازن

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن چیست؟

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد
نرم‌افزار ارزیابی عملکرد BSC

تمرکز نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن بر دستور کار استراتژیک سازمان برای نظارت بر مجموعه‌ای از داده‌ها که ترکیبی از داده‌های مالی و غیرمالی هستند، می‌باشد. کارت امتیازی متوازن یک ابزار بصری است که برای اندازه‌گیری اثربخشی یک فعالیت در برابر برنامه‌های استراتژیک یک شرکت استفاده می‌شود و یک گزارش ساختاریافتۀ نیمه استاندارد ارائه می‌دهد که توسط روش‌های طراحی و ابزارهای اتوماسیون پشتیبانی می‌شود. کارت امتیازی متوازن اهداف استراتژیک سازمان را از چهار منظر شاخص‌های مالی، فرایندهای داخلی، مشتریان و یادگیری و رشد ترسیم می‌کند.

نرم‌افزار BSC به سازمان‌ها اجازه‌ی مشاهده‌ی عملکرد سازمانی خود را می‌دهد. این نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن از چارچوب مدیریت جامع و ویژگی‌های مختلف برای کمک به سازمان‌ها در انجام وظایف مدیریت استراتژیک استفاده می‌کند. این نرم‌افزار شامل ویژگی‌هایی مانند کارت امتیازی، داشبورد و نقشۀ استراتژی است. این ویژگی‌ها کاربران را قادر می‌سازد تا اطلاعات عملکرد و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) خود را در قالب نمودارها و بصری سازی اهداف استراتژیک سازمان و سایر شاخص‌های موفقیت‌آمیز مشاهده کنند. ابزارهای اتوماسیون و طراحی به کاربران کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا پیشرفت و فعالیت‌های کارکنان را زیر نظر داشته باشند.

کسب‌وکارهایی که از نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی کارت‌های امتیازی مجزا یا جداگانه با مؤلفه‌های سفارشی بسازند؛ گزارشات کاملی را بر اساس داده‌های خود منتشر کنند؛ اهداف خود را دنبال کرده و دیدگاه‌ها، شاخص‌ها و اهداف را به‌موقع و دقیق مدیریت کنند. با استفاده از این نرم‌افزار، کسب‌وکارها قادر به پیگیری شاخص‌های کلیدی خود بوده و می‌توانند برنامه‌ای استراتژیک برای دستیابی به اهداف آینده‌ی خود تدوین کنند.

ویژگی‌های نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC
ویژگی‌های نرم‌افزار BSC
  • نقشه‌های استراتژی: به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بعد از ایجاد کارت امتیازی متوازن، نقشه‌های استراتژی را به‌طور خودکار ایجاد کنند. بهترین نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن می‌تواند به‌طور خودکار این نقشه‌ها را با توجه به اهداف و دیدگاه کاربر ایجاد کند. نقشه‌های استراتژی بیان‌کننده‌ی استراتژی سازمان هستند و کاربران می‌توانند کارهای مختلفی ازجمله افزودن لوگوها و کشیدن فلش بین اهداف را انجام دهند. کاربران همچنین می‌توانند اشیایی را که نشان‌دهنده‌ی اهداف هستند جابجا کرده و تغییر اندازه دهند.
  • بصری سازی یا تجسم ساختار سازمانی: این ویژگی نشان‌دهنده‌ی تجسم قدرتمندی از استراتژی و ساختار سازمان است. این تصویرسازی‌ها روابط بین شاخص‌ها و اهداف کلیدی عملکرد سازمان را بیان می‌کند.
  • داشبوردها: داشبوردها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا عملکردشان را به‌طور خلاصه و در یک نگاه مشاهده کنند. آن‌ها به کاربران کسب‌وکار اجازه می‌دهند لایو دیتا را در قالب تصاویر، متن و نمودارها اضافه کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای نظارت بر داده‌های مهم خود استفاده و اطلاعات بیشتر در مورد داده‌ها و روندهای عملکرد را کسب کنند.
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد: نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن دارای ویژگی است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد KPI ها را بسازند و عملکرد و عملیات‌ها را در همۀ سطوح کنترل کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از این ویژگی برای ردیابی اهداف و KPI ها در طول زمان استفاده کنند.
  • حاشیه‌نویسی، پیوست‌ها و همکاری: این ویژگی مهمی است زیرا به کاربران امکان می‌دهد در بحث‌ها شرکت کرده و اسناد مربوطه را ضمیمه کنند. کاربران می‌توانند در مورد موارد خاصی بحث کرده و اطلاعات را از طریق تجسم و تصویرسازی‌های مختلف در دسترس قرار دهند.

بهترین نرم‌افزار ارزیابی عملکرد BSC

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC
بهترین نرم‌افزارهای کارت امتیازی متوازن

بهترین نرم‌افزارهای کارت امتیازی متوازن (BSC)

می‌توان گفت که Sisense، Corporater، ClearPoint Strategy، QuickScore، BSC Designer، andara، PBLScoreCard، QPR Software، ESM, I-nexus، PeopleSoft Scorecard و BOARD نمونه‌هایی از بهترین نرم‌افزارهای کارت امتیازی متوازن هستند.

بهترین نرم‌افزارهای ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن رایگان 

BambooBSC، BSPG، X KPI برخی از بهترین نمونه‌های نرم‌افزار BSC رایگان و متن باز (Open Source)هستند.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC
بهترین نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC

Sisense

Sisense تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار را برای داده‌های پیچیده ساده می‌کند. توسط فناوری‌های In-Chip و Single Stack طراحی شده است. Sisense عملکرد، چابکی و ارزش بی‌نظیری را ارائه می‌دهد، بسیاری از آماده‌سازی داده‌های پرهزینه که به‌طور سنتی با ابزارهای تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار موردنیاز است را حذف می‌کند و یک ابزار واحد و کامل برای تجزیه‌وتحلیل و تجسم سازی مجموعه داده‌های بزرگ و متفاوت بدون نیاز به منابع فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. تخصص Sisense در داده‌های پیچیده شامل مجموعه داده‌های بزرگ (کلان داده‌ها) و داده‌های مشتق شده از منابع مختلف است. Sisense از تجزیه‌وتحلیل In-Chip برای بهبود چشمگیر دسترسی کاربران کسب‌وکار به تجزیه‌وتحلیل پیشرفته با هزینۀ کم، commodity machines بدون نیاز به ابزارهای ویژه‌ی انبار داده یا کارکنان فناوری اطلاعات استفاده می‌کند و فرمول نویسی ها با یک کلیک انجام می‌شود.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSCClearPoint Strategy

ClearPoint یک نرم‌افزار مدیریت استراتژی است. با کمک ClearPoint، مدیران کسب‌وکار می‌توانند کارت‌های امتیازی را به‌موقع و دقیق مدیریت کنند. نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن (BSC) ClearPoint به مدیران اجرایی اجازه می‌دهد تا اهداف، شاخص‌ها، ابتکارات و اقلام را در یک مکان بدون هیچ زحمتی مدیریت کنند. ClearPoint به کاربران اجازه می‌دهد تا یک یا چند کارت امتیازی آبشاری ایجاد کنند تا هر قسمت، بخش و تیم را پوشش دهد. ClearPoint همچنین به کاربر در سفارشی‌سازی کارت امتیازی مطابق با نیاز خود و در مدیریت دیدگاه‌ها، موضوعات، اهداف، سنجه‌ها و ابتکارات کمک می‌کند. با ClearPoint، کاربران می‌توانند فیلدهای سفارشی برای گزارش ایجاد کنند تا از متدولوژی منحصربه‌فرد سازمان خود پیروی کنند. هزینۀ برنامۀ پایه 250 دلار در ماه و هزینۀ برنامۀ حرفه‌ای 800 دلار در ماه است.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC

QuickScore

QuickScore یک ابزار مدیریت استراتژی و شاخص کلیدی عملکرد (KPI) است. برخلاف سایر محصولات می‌تواند استراتژی شما را با اهداف استراتژیک، KPI ها و ابتکارات یا وظایف پیوند دهد. این چارچوب به شرکت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها امکان می‌دهد تا از هر فرایند استراتژیک که اتخاذ کرده، استفاده کنند. این مدل قادر است تا یک کارت امتیازی متوازن، افق‌های استراتژیک، ماتریس آنسوف یا یک فرایند استراتژیک ایجادشده در داخل سازمان را در QuickScore بسازد. این برنامه همچنین انعطاف‌پذیری کافی برای استفاده به‌عنوان یک مدیر KPI ساده را دارد. هنگامی‌که یک ساختار ایجاد شد که معمولاً فقط چند ساعت طول می‌کشد، داده‌ها می‌تواند در داشبورد تجمیع شود.نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC

QuickScore دارای یک داشبورد فوق‌العاده قدرتمند و عملکرد ساده است؛ یک ابزار یکپارچه‌سازی است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از چندین منبع استخراج کنید. این برنامه مبتنی بر ابر است و قیمت بسیار رقابتی دارد. شما می‌توانید در عرض چند ساعت آن را آماده‌به‌کار کنید.

andara

andara به کاربران این امکان را می‌دهد تا همۀ شاخص‌های کسب‌وکار مربوطه را در یک پلتفرم یکسان مشاهده کنند. فقط با استفاده از یک پلتفرم واحد برای سهولت مدیریت می‌توانید همۀ امور مالی کسب‌وکار، مشتریان، فرایند و منابع انسانی را کنترل کنید. andara برای مدیریت و دسترسی به سیستم به مهارت خاصی از کاربران نیاز ندارد. andara از رنگ‌های چراغ‌راهنما برای شناسایی وضعیت هر شاخصی که کاربران باید روی آن کار کنند، استفاده می‌کند. andara کاربران خود را گام‌به‌گام در کل فرایند شناسایی شاخص‌ها راهنمایی می‌کند. فقط در چند ساعت داشبوردها را مدیریت کرده و آماده‌ی استفاده کنید.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC

PBLScoreCard

PBLScoreCard یک راه‌حل نرم‌افزاری کارت امتیازی متوازن و کسب‌وکار چندزبانۀ آسان برای استفاده و مبتنی بر وب است که شامل یک سیستم پاسخگویی، فرایند ارتباطات و یک سیستم کارت امتیازی قوی است. قالب آسان برای استفاده، توابع و چیدمان‌های آشنا را به ارمغان می‌آورد که کاهش منحنی یادگیری را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران قادر خواهند بود داده‌ها را به‌راحتی مدیریت کرده و با هر مهارت خاصی که نیاز است درک کنند. همچنین PBLScoreCard دارای یک گزینۀ چندزبانه است تا کاربران بتوانند هنگام کار با آن، زبان خود را انتخاب کنند. زبان‌های موجود انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی است. سایر ویژگی‌ها شامل سهولت برای ایجاد داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت خودکار است.

نرم‌افزار رایگان ارزيابي عملكرد BSC

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن رایگان و  Open Source 

BambooBSC

BambooBSC یک پلتفرم وب هوش تجاری (BI) کارت امتیازی متوازن (BSC) متن باز، مدیریت استراتژیک، تجزیه‌وتحلیل عملکرد بخش‌ها، تجزیه‌وتحلیل عملکرد کارکنان، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)، گزارش KPI، گزارش کارت امتیازی متوازن دپارتمان/شخصی، نمای عملکرد ناحیۀ موردنظر، نقشۀ استراتژی BSC، داشبورد KPI، SWOT و گزارش، گزارش PDCA & PDCA، OLAP، نتایج پرس و جوی مشتری در SQL به‌صورت نمودار است. آن از spring4، struts2، hibernate، mybatis، apache-shiro و activity تشکیل شده است. ویژگی‌ها شامل چشم‌انداز BSC، دیدگاه‌ها، اهداف استراتژی، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) است و حفظ داده‌های شاخص‌ها، گزارش KPI، گزارش BSC شخصی و سازمانی، نقشۀ استراتژی و BSC SWOT، نتایج درخواست مشتری SQL را نشان می‌دهد…

BSPG

BSPG یک محیط کارت امتیازی متوازن کامل است که روی PostgreSQL اجرا می‌شود و با بسیاری از نرم‌افزارهای کسب‌وکار مشابه برای مدیریت مبتنی بر اندازه‌گیری قابل‌مقایسه است تا بتواند استراتژی شرکت را از طریق اهداف، شاخص‌ها و اهداف بلندمدت، گزارشات و گرافیک مدیریت کند. کارت امتیازی متوازن یک چارچوب قدرتمند است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا استراتژی را با تبدیل چشم‌انداز و استراتژی به مجموعه‌ای از اهداف عملیاتی که می‌تواند رفتار و درنتیجه عملکرد را هدایت کند به‌سرعت اجرا کنند. BSPG معیارهای عملکرد استراتژی محور، مکانیسم بازخورد اساسی موردنیاز برای تنظیم و اصلاح پویای استراتژی سازمان را در طول زمان فراهم می‌کند. مفهوم کارت امتیازی متوازن بر این فرض استوار است که آنچه اندازه‌گیری می‌شود باعث ایجاد انگیزه است. قیمت BSPG رایگان است.

X KPI

X KPI یک برنامۀ صفحه گسترده‌ی رایگان است که به شما امکان می‌دهد شاخص‌های مالی و غیرمالی را مدیریت، در هر بازه‌ی زمانی مقایسه و معیارهای واقعی و هدف را تجزیه‌وتحلیل کنید. ساختار KPI خود را بر اساس سلسله‌مراتب سطوح مختلف (تا 4 سطح) بسازید. نام سطح ساختار خود را شخصی‌سازی کنید. حداکثر 100 KPI ایجاد کنید و آن‌ها را به سطوح ساختار و مدیران سازمان خود مرتبط کنید. همۀ ویژگی‌های KPI را تعریف کنید. هدف KPI خود را برای هر دوره مشخص کرده و مقدار واقعی را وارد کنید KPI های خود را برای مدت پنج سال مدیریت کنید و از یک سال‌به‌سال دیگر بروید. تجزیه‌وتحلیل هر یک از KPI… هزینه 85 پوند/کاربر/ماه است. علاوه بر این، این پلتفرم به ما کمک می‌کند تا انحرافات احتمالی در اهداف را تشخیص داده و فرایندها را کنترل کنیم تا در صورت لزوم اگر تکرار مجدد آن وضعیت ضروری باشد، دوباره انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *