نرم‌افزار ارزيابي عملكرد و کارت امتیازی متوازن

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن-BSC چیست؟

نرم افزار BSC جریان
نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن

نرم‌افزارهای کارت‌های امتیازی متوازن (BSC) برای دستیابی سازمان به اهداف استراتژیک طراحی شدند و در گروه نرم‌افزارهای مدیریت استراتژیک قرار می‌گیرند. نرم‌افزار BSC نقش اصلی در مدیریت عملکرد ایفا می‌کند. این نرم‌افزارها به شما امکان اندازه‌گیری و نظارت بر عملکرد و تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را می‌دهند تا عملکرد را بر اساس این شاخص‌ها ردیابی و بهینه‌سازی کنید.

اهداف نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن

یک سازمان باید جهت اطمینان از انعطاف‌پذیری و بقای طولانی‌مدت در آینده خود را آماده کند. طبق گزارش NetMBA سیستم مدیریت کارت امتیازی متوازن، اهداف استراتژیک سازمان را با توجه به معیارهای عملکرد از چهار منظر یا دیدگاه در نظر می‌گیرد و برای هر دیدگاه، معیارهای عملکردی را به تصویر می‌کشد: مالی، فرایندهای داخلی، مشتریان و یادگیری و رشد. BSC رویکردی را برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کسب‌وکار شما در حال حرکت در کدام مسیر است؛ برای رسیدن به پایان مسیر به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزهایی را باید اندازه‌گیری و کنترل کنید تا به اهداف خود دست یابید، ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار ارزيابي عملكرد و کارت امتیازی متوازن جریان
اهداف نرم افزار BSC

معیارهای انتخاب نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن (BSC)

هنگام انتخاب نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن (BSC) مناسب برای یک سازمان، چند نکته را باید در نظر گرفت. راه‌اندازی نرم‌افزار، طراحی، پیکربندی و تکنیکی بودن برخی از ابعادی است که در طول فرایند انتخاب نرم‌افزار BSC مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. امنیت اطلاعات و هزینه‌های اجرایی نیز در مورد اجرای بهینۀ کارت امتیازی متوازن موردتوجه هستند.

نرم‌افزار BPMS جریان
معیارهای انتخاب نرم‌افزار BSC
  1. ملاحظات مرتبط با راه‌اندازی و طراحی
    • زمان و منابع: هنگام انتخاب نرم‌افزار مناسب کارت امتیازی متوازن برای سازمان خود، زمان و منابع موردنیاز برای پیاده‌سازی کامل باید کاملاً بررسی شود.
    • انعطاف‌پذیری: طرح‌های متنوعی از کارت امتیازی متوازن وجود دارد که می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. بااین‌حال، انعطاف‌پذیری طرح، مطابق با مدل‌های کارت امتیازی قبلی در سازمان‌ها باید یکی از معیارهایی باشد که انتخاب خود را بر اساس آن تنظیم کنند. استفاده از زیرساخت‌های موجود می‌تواند منجر به بهینه‌سازی اقتصادی سیستم‌ها و فرایندها شود.
    • رابط کاربری: در رقابت برای جذابیت استفاده از درگاه‌های خود (پورتال‌ها)، ارائه‌دهندگان نرم‌افزار BSC ممکن است از سادگی در طراحی واقع‌بینانه دور شوند. نرم‌افزار مناسب باید اطلاعات و داده‌ها را در بخش‌های قابل‌کنترل ارائه دهد تا یادگیری را تسهیل کند.
    • تعداد شاخص‌های عملکرد: فناوری‌های نرم‌افزاری جدید BSC، اجازه می‌دهد تعداد نامحدودی از KPI ها وارد، اندازه‌گیری و ردیابی شوند. این به‌هیچ‌وجه ویژگی بدی نیست. انتخاب نرم‌افزاری که نظارت بر حجم وسیعی از KPI ها را امکان‌پذیر می‌کند نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری این نرم‌افزار برای تهیۀ گزارش از تمام سطوح یک سازمان است. بااین‌حال، متخصصان نباید از حفظ تمرکز بر KPI های مربوط به سازمان خود غافل شوند.
    • توابع عملکردی: نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن ازنظر نحوه‌ی گردآوری مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده‌ی یک سیستم مدیریت عملکرد متفاوت است. برخی از نرم‌افزارها ممکن است بر ابزارهای ارائه مانند کارت امتیازی و داشبورد تمرکز کنند، درحالی‌که برای برخی دیگر پیوند دادن شاخص‌های کلیدی عملکرد به نقشه های استراتژی مهم‌تر است. یافتن نرم‌افزاری که اهداف را به دیدگاه‌ها، KPI ها را به اهداف و ابتکارات و نوآوری‌ها را به اهداف متصل می‌کند باید در اولویت قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال، Quickscore، کارت امتیازی متوازن را در یک سیستم اطلاعاتی جامع عملکرد به نقشه‌های استراتژی، گزارش‌های داشبوردهای فردی، برنامه‌ریزی کننده‌ی اقدامات و مدیریت اسناد متصل می‌کند.
    • تخصیص مالک: نرم‌افزار بهینۀ کارت امتیازی متوازن به کاربر این امکان را می‌دهد که مالکان را به KPI هایی که مسئول آن هستند اختصاص دهد.
    • دسترسی به اطلاعات دقیق: نرم‌افزاری که امکان توصیف و تعریف KPI های مختلف را فراهم کند یکی از گزینه‌های موردبررسی است. اولین کاری که صاحب KPI هنگام تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای برقراری ارتباطات با آن‌ها انجام می‌دهد، تعریف و شرح آن است.
    • در دسترس بودن نوع واحد: شاخص‌های کلیدی عملکرد معمولاً با واحدهای مختلف اندازه‌گیری می‌شوند، مانند: “#” برای تعداد، “٪” برای درصد، “$” برای ارزش پولی صرف‌نظر از نوع ارز. نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن باید از این انواع مختلف واحد برای اندازه‌گیری KPI استفاده کند.
    • وزن‌های مربوطه: شاخص‌های کلیدی عملکرد با توجه به نیازهای سازمان تنظیم می‌شوند. به همین دلیل همۀ آن‌ها برای کارت امتیازی متوازن مهم هستند. بااین‌حال، غیرمتعارف نیست که سازمان‌ها هنگام سازگاری با تغییرات در محیط کسب‌وکار خود روی گروهی از شاخص‌ها نسبت به گروه دیگر تأکید کنند یا آن‌ها را تغییر دهند. یک نرم‌افزار ایده آل کارت امتیازی متوازن وسیله‌ای برای سنجش شاخص‌های کلیدی عملکرد نسبت به اهمیت آن‌ها را فراهم می‌کند.
    • محک‌زنی یا بنچمارکینگ و مقایسه: هنگام ارزیابی عملکرد، جامع‌ترین راه برای انجام این کار، اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد فقط نسبت به اهداف نیست، بلکه مقایسۀ نتایج قبلی و بنچمارکینگ نتایج مشابه شاخص‌ها در سایر سازمان‌های فعال در همان صنعت یا حوزه‌ی کاربردی است. یک نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن که امکان مقایسه و محک‌زنی KPI را فراهم می‌کند یکی از مواردی است که باید برای پیاده‌سازی در نظر گرفته شود.
    • شاخص‌های دستیابی به آستانه: اگرچه ما از طریق نمایش چراغ‌های راهنما با دستاوردهای آستانۀ هدف بیشتر آشنا هستیم، تصمیم برای دستیابی به یک نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن باید بر اساس توانایی آن در ارائۀ شاخص‌های وضعیت آستانه برای درک آسان باشد.
    • پیوند خودکار به پست الکترونیکی: برای بهبود آن‌ها، باید نتایج کارت امتیازی متوازن ارسال شود. یک نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن مناسب به‌طور خودکار به ایمیل متصل می‌شود، نتایج را اعلام می‌کند و کارکنان را تشویق می‌کند تا در بهبود آن‌ها مشارکت کنند.

2. ویژگی‌های فنی

    • سازگاری نرم‌افزار با سیستم‌عامل‌ها: نرم‌افزار BSC باید با محیط فنی موجود سازگار باشد تا از هزینه‌های اجرایی اضافی اجتناب شود.
    • ادغام یا یکپارچگی عملیاتی: نرم‌افزار بهینۀ BSC امکان جمع‌آوری داده‌ها را از منابع متعدد دیگری مانند صورت‌های مالی، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا سیستم ERP فراهم می‌کند. برون‌سپاری خودکار داده‌ها بدون تکرار یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که سازمان‌ها هنگام انتخاب یک نرم‌افزار BSC باید به دنبال آن باشند.
    • ورود و خروج داده‌ها: نرم‌افزار ایده آل BSC باید دارای پتانسیل بازیابی داده‌ها از منابع مختلف شخص ثالث مانند صفحات گسترده یا قالب‌های اکسل را داشته باشد و همچنین اکسپورت کردن داده‌ها به هیئت‌مدیره، سهامداران و ذینفعان را تسهیل کند.
    • بارگذاری و به اشتراک‌گذاری: هنگام انتخاب نرم‌افزار BSC مناسب، سازمان‌ها باید اهمیت میانگین زمان دسترسی و اشتراک‌گذاری فوری داده‌ها را در نظر بگیرند. این به سازمان کمک می‌کند تا همۀ کارکنان به اطلاعات ارائه‌شده در کارت امتیازی متوازن خود دسترسی پیدا کنند.
    • امنیت اطلاعات: اطمینان از اینکه داده‌ها ایمن بوده و محافظت می‌شوند، نگرانی اساسی همۀ شرکت‌هایی است که در محیط کسب‌وکار بسیار رقابتی امروز فعال هستند. این دلیل اصلی است که اکثر سازمان‌های امروزی ترجیح می‌دهند داده‌هایشان را روی سرورهای محلی خود پردازش کنند. بااین‌حال، این امر باعث می‌شود که اطلاعات با هزینۀ کم در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته نشوند. بااین‌وجود، نرم‌افزارهای BSC ای وجود دارد که در دسترس بودن ذخیره‌سازی داخلی و آنلاین را با هزینه‌های زیاد تهیۀ مجوز فراهم می‌کند.
    • هزینۀ پیاده‌سازی: هزینۀ پیاده‌سازی یک نرم‌افزار BSC باید بهترین بازتاب توانایی محصول در ارائۀ آنچه سازمان نیاز دارد باشد. وقتی این اتفاق رخ دهد، نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن بجای هزینه تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌شود.

بهترین نرم‌افزارهای کارت امتیازی متوازن 

نرم افزار BSC
بهترین نرم‌افزارهای BSC

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا معیارهای عملکرد و اجرای استراتژی را برای دستیابی به اهداف آینده نظارت و مدیریت کنند. این نرم‌افزارBSC، نقشۀ استراتژی، معیارهای عملکرد، ابتکارات مرتبط و دیگر داشبوردهای شما را در اختیار کارکنانتان قرار می‌دهد.

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن فرایند گزارش دهی را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و تمام کارها و نگهداری‌های پیچیده‌ای که از صفحه گسترده‌ای که برای نرمال‌سازی داده‌ها و ایجاد شاخص ترکیبی موردنیاز است را حذف می‌کند. اتوماسیون، باعث ساختاردهی و ایجاد نظم در پیاده‌سازی کارت امتیازی متوازن می‌شود و به برقراری ارتباط برای انتقال اطلاعات عملکرد کمک می‌کند. به‌طور خلاصه، اتوماسیون به افراد کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند زیرا دسترسی سریع به داده‌های واقعی عملکرد را ارائه می‌دهد.

صدها کارت امتیازی متوازن یا راهکارهای اتوماسیون مدیریت عملکرد موجود است. برخی از گزینه‌ها به‌طور خاص به مدیریت عملکرد یا کارت امتیازی متوازن اختصاص داده شده است، درحالی‌که برخی دیگر برای هوش تجاری، تجزیه‌وتحلیل یا ذخیره‌سازی داده‌ها طراحی‌شده‌اند اما دارای ماژول‌هایی برای مدیریت عملکرد نیز هستند.

بهترین نرم‌افزارهای BSC

Spider Impact

نرم افزار BSC جریان
بهترین نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن برتر جهان: این نرم‌افزاری است که کارت امتیازی متوازن شما را با نقشه‌های استراتژی، گزارش‌ها و هشدارها به‌طور کامل خودکار می‌کند.

قابلیت‌ها

  • کارت امتیازی خود را خودکار کنید: Spider Impact سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای خودکارسازی کارت امتیازی متوازن است. فقط چشم‌اندازها، اهداف و شاخص‌های خود را وارد کنید. سپس شاخص‌های خود را با مقادیر واقعی عملکرد هر ماه به‌روز کنید. اهداف خود را تعیین کنید. سپس مقادیر شاخص‌های خود را با دست یا با فیدهای خودکار داده‌ها به‌روز کنید. هر امتیاز، اندازه‌گیری شده و رنگ قرمز، زرد یا سبز را دریافت می‌کند. Spider Impact به‌طور خودکار شاخص‌های وزنی شما را بر اساس اهداف و دیدگاه‌ها جمع می‌کند تا بتوانید ببینید که استراتژی کلی به‌خوبی اجرا می‌شود یا خیر.
  • ایجاد و سفارشی‌سازی نقشه‌های استراتژی زیبا: هنگامی‌که کارت امتیازی متوازن خود را ساختید، Spider Impact به‌طور خودکار نقشه استراتژی شما را ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید ظاهر آن را سفارشی کنید تا ببینید همه چیز در یک نگاه چقدر خوب کار می‌کند. Spider Impact به‌طور خودکار نقشه‌های استراتژی زنده و تعاملی را با توجه به دیدگاه و اهداف شما ایجاد می‌کند. می‌توانید لوگوها را اضافه کنید، فلش‌ها را بین اهداف بکشید و همه چیز را حرکت داده و تغییر اندازه داده و تخصیص دهید.
  • ایجاد جلسات اجرایی و توجیهی تعاملی (Executive Briefings): نقشه‌های استراتژی، گزارش‌ها و داشبورد خود را در یک جلسه چندصفحه‌ای جمع‌آوری کنید. مانند پاورپوینت است اما دارای لایو دیتا (live data) است. همان‌طور که از طریق اسلایدها پیش می‌روید، داده‌های شما کاملاً تعاملی هستند و اکنون جلسات اجرایی و توجیهی شما نیز انجام خواهد شد.
  • نرم‌افزار بر بستر ابر: می‌توانید از Spider Impact در هر دستگاهی استفاده کنید و هیچ چیزی برای نصب یا به‌روزرسانی لازم نیست.
  • توسط بهترین مؤسسۀ ارزیابی‌های نرم‌افزار BSC انتخاب شده است: Spider Impact تنها نرم‌افزاری است که توسط مؤسسۀ Balanced Scorecard، ارائه‌دهنده‌ی اصلی گواهینامه‌ها، مشاوره و آموزش روش‌شناسی کارت امتیازی متوازن به‌طور رسمی توصیه شده است.
  • ارائۀ ارزش فوری: Spider Impact می‌تواند برای هر سازمانی سریع و ارزان اجرا شود.

به‌طور خلاصه Spider Impact یک راه‌حل کامل مدیریت استراتژی است. با استفاده از آن می‌توانید تمامی استراتژی کسب‌وکار خود را برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا و خودکار کنید؛ ایجاد نقشه‌های استراتژی، داشبورد و جلسات تعاملی اجرایی/هیئت‌مدیره؛ عملکرد خود را تصویرسازی کنید: داده‌های عملکرد سازمان را در صورت تقاضا از هر دیدگاه/جنبه‌ای دریافت کنید؛ تیم خود را هماهنگ کنید: عملکرد همۀ اعضای سازمان خود را تنها در یک گزارش یک صفحه‌ای در نرم‌افزار ببینید؛ مدیریت ابتکارات و نوآوری‌های خلاقانه: از ابتکارات برای اطمینان جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود استفاده کنید.

z horse

نرم‌افزاری BSC برای استراتژی کسب‌وکار، استراتژیICT ، استراتژی امنیت اطلاعات، ITSP و شاخص‌های مدیریت.

نرم افزار BSC جریان
نرم‌افزار BSC

استراتژی‌ها برای تحقق اهداف کسب‌وکار تعریف و اجرا می‌شوند. آن‌ها شامل استقرار، پیگیری، نظارت و فعالیت‌های ارتباطی می‌شوند. برای این کار، Z Horse به شما امکان می‌دهد از مزایای زیر استفاده کنید:

قابلیت‌ها

  • برنامه‌ریزی استراتژیک با استفاده از یک یا چند کارت امتیازی متوازن مرتبط
  • تعریف اهداف استراتژیک در هر یک از دیدگاه‌های کارت امتیازی متوازن
  • تعیین شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری میزان دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت
  • ارزیابی خودکار اهداف و شاخص‌ها با ایجاد وابستگی بین آن‌ها
  • مشاهده‌ی شکل گرافیکی تمام اجزای نقشه و اطلاعات و نمودارهای نتایج
  • ایجاد گزارش‌های شخصی برای انتشار گروهی از شاخص‌ها برای کاربران خاص
  • ایجاد و انتشار نقشه‌های استراتژیک با مجوزهای مختلف با توجه به نیازهای اطلاعاتی هر کاربر

مزایا

  • طراحی و حفظ استراتژی سازمان به‌صورت آنلاین به شیوه‌ای آسان و چابک
  • ابلاغ و نشان دادن استراتژی به‌طور مؤثر به همۀ همکاران سازمان
  • پیگیری و نظارت تلفیقی نسبت به استراتژی سازمان
  • تکیه بر گزارش‌های بصری در مورد وضعیت کارت امتیازی متوازن در تمام سطوح برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات عملی
  • دسترسی همیشگی به اطلاعات برای پیگیری و گزارش استراتژی کسب‌وکار
  • مستندسازی هر استراتژی و ردیابی آن به‌صورت عینی
  • این راه‌حل به شما امکان می‌دهد تا از متغیرهایی که دارای اطلاعات مدیریت دارایی و ریسک هستند برای محاسبۀ خودکار شاخص‌های کلیدی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از متغیرهایی با اطلاعات مربوط به ماژول حوادث و ماژول رویدادها برای محاسبۀ خودکار شاخص‌هایی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد کارایی و بهره‌وری مدیریت رویداد و حوادث را مشاهده کنید.
  • با استفاده از متغیرهایی که راه‌حل را به‌طور خودکار از ماژول‌های مربوط به دست می‌آورد، می‌توانید یک کارت امتیازی متوازن برای خروجی مدیریت امنیت سایبری ایجاد کنید.

Corporater Balanced Scorecard

نرم افزار BSC جریان
نرم‌افزار ارزيابي عملكرد و کارت امتیازی متوازن

Corporater Balanced Scorecard یک راه‌حل نرم‌افزاری برای پشتیبانی مشتریان در اجرای استراتژی‌های مرتبط با آن‌ها است. این برنامه هر چیز مرتبط با کارت امتیازی متوازن (BSC) ازجمله نقشه‌های استراتژی، چشم‌اندازها (دیدگاه‌ها)، اهداف استراتژیک، KPI ها، ابتکارات استراتژیک، ابزارهای تجسم سازی، یکپارچگی داده‌ها و گردش کار را ارائه می‌دهد. Corporater همۀ این ویژگی‌ها را در یک پلتفرم واحد ارائه می‌دهد تا بتوانید تمام سطوح سازمانی خود ازجمله سطوح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی را مدیریت کنید. با Corporater، کارت‌های امتیازی و KPI ها بیش از یک داده هستند. آن‌ها در هنگام اجرای استراتژی، گزارش کاملی از مسیری که سازمانتان طی می‌کند را شرح می‌دهند. این راه‌حل متوازن کارت امتیازی به شما کمک می‌کند تا با ارائۀ نقشۀ راه به نیروی کار برای دستیابی به نتایج کسب‌وکار به مقصد استراتژیک خود برسید. این نرم‌افزار BSC کمک می‌کند تا برنامه‌ها و ابتکارات را تصویرسازی کنید، سیلوهای بخش‌ها را بشکنید و با پیوند دادن اهداف استراتژیک، شاخص‌ها و تقویت مسئولیت‌پذیری بتوانید یکپارچه‌سازی را انجام دهید. استفاده از طراح نقشۀ این نرم‌افزار آسان است و به شما امکان می‌دهد چیدمان و طرح نقشه ازجمله برند شرکت خود را به‌طور کامل کنترل کنید. این نرم‌افزار نه‌تنها استراتژی را بیان می‌کند بلکه می‌تواند وضعیت و پیشرفت مسیر شما به سمت اجرای استراتژی را نیز نشان دهد. ابتکارات استراتژیک را می‌توان پروژه‌هایی با وظایف، وظایف فرعی، پیشرفت، تاریخ شروع و پایان و مسئولیت‌ها دانست. همچنین، این نرم‌افزار BSC که بر بستر ابر پیاده‌سازی شده باعث می‌شود تا شما شروع به کار با الگوهای که تا حد زیادی سرعت پیاده‌سازی آن‌ها بالاست، بکنید.

مزایای اصلی

  • حالت آبشاری و هم‌راستایی کارت‌های امتیازی: کارت‌های امتیازی متوازن را با سهولت برای همۀ واحدهای کسب‌وکار ایجاد کرده و روی آن‌ها قرار دهید تا تصمیمات مبتنی بر واقعیت بگیرید که بر مدیریت کسب‌وکار تأثیر دارد.
  • گزارش دهی عملکرد: نمای گزارش یا نمای داشبورد دقیق از KPI ها، اهداف و ابتکارات را ایجاد کنید. از قابلیت‌های گسترده‌ی گزارش دهی برای کاربران کسب‌وکار استفاده کنید.
  • ادغام با سایر زمینه‌ها: ادغام BSC با سایر چارچوب‌های مدیریتی مانند ریسک، پروژه‌ها، انطباق، کیفیت و غیره.

ویژگی‌های اصلی

  • اهداف استراتژیک-یک دیدگاه جامع: وظایف و ابتکارات را به کارت امتیازی خود اضافه و پیشرفتشان را ردیابی و نظارت کنید. فراتر از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با افزودن برنامه‌ریزی و اجرا به نتایج کسب‌وکار دست پیدا کنید.
  • KPIS با تجزیه‌وتحلیل دقیق Corporater: اطلاعات دقیق پشت هر KPI یا داشبورد را ارائه می‌دهد. روند، وضعیت، سابقه و ارزیابی KPI ها را نمایش می‌دهد و برای مشاهده‌ی تراکنش‌ها یا فاکتورها می‌توانید به داده‌های منبع مراجعه کنید.
  • نقشۀ استراتژی: یک تصویر گویای هزاران کلمه است. ارتباط بصری وضوح و هدف را در استراتژی شما به ارمغان می‌آورد. مقصد استراتژیک خود را با استفاده از نقشه‌های استراتژی نشان دهید.

BSC Designer Software

نرم افزار BSC جریان
نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن

 

BSC Designer یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای اجرای استراتژی است که بر چارچوب کارت امتیازی متوازن، KPI ها و نقشه‌های استراتژی متمرکز است. نسخۀ PRO برای دسکتاپ ویندوز، SaaS بر بستر ابر و برنامۀ سرور میزبانی‌شده‌ی محلی نیز وجود دارد. این برنامه برای پروژه‌های کوچک رایگان است و نیازی به کارت اعتباری نیست. این نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن دارای 30 قالب کارت امتیازی آماده است. همچنین قابلیت آموزش رایگان نرم‌افزار به‌صورت جلسات آموزشی مبتنی بر وب، زمینه‌های نظری و عملی لازم برای حوزه‌ی اجرای استراتژی را آموزش می‌دهد. نرم‌افزار BSC Designer دارای مؤلفه‌های زیر است تا از تیم شما در برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی پشتیبانی کند.

ویژگی‌های اصلی

  • نقشه‌های استراتژی با اهداف کسب‌وکار در چهار دیدگاه ترسیم شده است.
  • KPI های پیشرو و پسرو، نرمال‌سازی متریک و محاسبۀ کارت امتیازی.
  • ابتکارات و برنامه‌های عملیاتی که شامل جزئیات برای اجرای هدف است.
  • داشبوردهای BI برای تجسم داده‌ها و نمودارهای عملکرد
  • اعلان‌هایی برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اعضای تیم
  • گزارش عملکرد با برنامه‌های عملی مهم، داده‌های KPI و نمودارها
  • خود ممیزی استراتژی: کارت امتیازی استراتژی خود را بررسی کنید، مشکلات احتمالی را بیابید و آن‌ها را در مراحل اولیه قبل از اینکه منجر به مشکلات بزرگ‌تری شود، برطرف کنید.
  • در زمان خود صرفه‌جویی کنید-از الگوها استفاده کنید: ما بهترین ایده‌ها در مورداجرای استراتژی و چالش‌های KPI به همراه بهترین نمونه‌ها و الگوها را در سایت در اختیار شما قرار می‌دهیم.

SmartDraw

نرم افزار BSC جریان
نرم‌افزار BSC

نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن SmartDraw ساده‌ترین راه برای ایجاد و ارائۀ کارت‌های امتیازی متوازن آماده و سایر نمودارهای برنامه‌ریزی استراتژیک در عرض چند دقیقه است. به‌سادگی الگویی را انتخاب کنید که مناسب سازمان شما باشد، آن را با اطلاعات شخصی خود سفارشی کنید و نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن بقیۀ کارها را انجام می‌دهد، همه چیز را به‌طور خودکار هم‌راستا می‌کند و هر بار از تم‌های طراحی حرفه‌ای برای نتایج عالی استفاده می‌کند.

قابلیت‌ها

  • یکی از بیشترین مزایای استفاده از SmartDraw برای ایجاد کارت امتیازی متوازن، وسعت الگوهای موجود برای سفارشی‌سازی است.
  • تم‌های حرفه‌ای: SmartDraw ایجاد نمودارهای حرفه‌ای را با تم‌های داخلی و ابزارهای قدرتمند آسان می‌کند تا به هماهنگی و نمایش اطلاعات شما کمک کند.
  • شروع سریع برنامه‌ریزی استراتژیک: شما به صدها قالب برنامه‌ریزی استراتژیک حرفه‌ای ازجمله کارت امتیازی متوازن دسترسی خواهید داشت. به‌سادگی الگوی نمودار یا نمودار را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید و آن را با اطلاعات شخصی خود سفارشی‌سازی کنید.
  • روی هر دستگاهی کار می‌کند: از SmartDraw در رایانه، مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید. با Windows ،Mac ،Android ،iOS یا هر پلتفرم دیگر با اتصال به اینترنت کار می‌کند. چه در دفتر کار باشید و چه در حال حرکت از مجموعه کامل ویژگی‌ها، نمادها و خروجی با کیفیت بالا که فقط با SmartDraw دریافت می‌کنید لذت خواهید برد.
  • پشتیبانی رایگان: کارشناسان SmartDraw آماده کمک به‌صورت رایگان هستند!
  • همکاری آسان: شما و تیم خود می‌توانید برای ذخیره‌ی برنامه‌های راهبردی آن‌ها را در یک پوشه به اشتراک گذاشته‌شده یا با استفاده از برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل موردعلاقه خود با برنامه‌هایی مانند Dropbox، Google Drive، Box یا OneDrive روی تصاویری یکسان کار کنید. شما همچنین می‌توانید فایل‌ها را با استفاده از لینک ایمیل برای کاربران غیر SmartDraw به اشتراک بگذارید.
  • ادغام هوشمند: کارت امتیازی متوازن خود را در انواع فرمت‌های گرافیکی رایج مانند PDF به اشتراک بگذارید. فقط با چند کلیک آسان آن را به هر برنامۀ Office® یا Google Workspace اکسپورت کنید.
  • SmartDraw همچنین به Atlasian’s Confluence و Jira متصل می‌شود.
  • همچنین می‌توانید از SmartDraw برای ایجاد سایر نمودارهای بازاریابی و برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده کنید. نمودارهای برنامه‌ریزی شامل:
    • نمودارها و گراف‌های بازاریابی
    • نقشه‌های استراتژی
    • نمودارهای SWOT
    • نمونه‌های نمودار ون
    • نمونه‌های فلوچارت
    • نمونه‌های نقشه فروش و …

Sistrade® BSC

BSC (کارت امتیازی متوازن) به شما امکان ارزیابی عملکرد شرکت را از دیدگاه‌های مختلف می‌دهد. تمامی فرایندهای کسب وکار را به‌منظور انتقاد یا حمایت ازنظر فعالیت‌ها، پاسخگویی سلسله مراتبی، مدیریت و نظارت شناسایی و تعریف می‌کند. استفاده از Sistrade® BSC شرکت را قادر می‌سازد تا کلیۀ شاخص‌های عملکرد لازم برای اندازه‌گیری عملکرد را با در نظر گرفتن دیدگاه‌های متعدد تعریف و پارامتر سازی کند. در طول پارامتر سازی، کاربر مجموعه‌ای از فرایندها را با شاخص‌های عملکرد خود تعریف می‌کند و ازآنجاکه این فرایندهای اصلی کسب‌وکار یک شرکت با اهداف و استراتژی‌های شرکت‌ها ادغام شده است با استفاده از Sistrade® BSC امکان طراحی رابط‌های کاربری یا کارت‌های امتیازی با توجه به مشخصات کاربری  فراهم می‌شود. همچنین عناصر تجزیه‌وتحلیل ممکن است در قالب‌های گرافیکی و تحلیلی مشاهده و تجزیه‌وتحلیل شوند.

نرم‌افزار ارزيابي عملكرد
نرم افزار ارزیابی عملکرد BSC

قابلیت‌ها:

  • ارزیابی عملکرد شرکت: پدیده‌ی جهانی‌شدن، شرکت‌های سراسر جهان و مستقل از مرزهای بازار خود را مجبور به رقابت با گروه‌هایی می‌کند که به‌عنوان قدرت‌های بین‌المللی ظاهر می‌شوند که مزیت مقیاس (اقتصاد مقیاس) نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. جامعۀ عمومی بیش‌ازپیش نگران تحقق نیازهای خود با کمترین قیمت، بدون واگذاری سطوح با کیفیت بالا و همیشه با مهلت تحویل کوتاه‌تر است. این واقعیت جهانی، شرکت‌ها را مجبور می‌کند به عملکرد خود در یک صنعت در مورد اینکه به چه مواردی باید رجوع کنند، نگرانی و توجه ویژه‌ای داشته باشند.
  • ارزیابی شرکت از چند دیدگاه: سنجش عملکرد یک شرکت بر اساس چندین دیدگاه نه‌تنها ازنظر مالی بلکه از دیدگاه مشتریان شرکت، از منظر فرایندهای کسب‌وکار و از دیدگاه یادگیری همکاران، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • تعریف فرایندهای کسب‌وکار: Sistrade® BSC اجازه می‌دهد تا همۀ فرایندهای کسب‌وکار اعم از حیاتی یا صرفاً پشتیبانی‌کننده ازنظر فعالیت، مسئولیت سلسله مراتبی، مدیریت و همراهی با آن‌ها، شناسایی شوند.
  • تعریف شاخص‌های عملکرد: با Sistrade® BSC، این شرکت قادر است همۀ شاخص‌های عملکرد را تعریف و سفارشی‌سازی کند تا عملکرد شرکت را از دیدگاه‌های مختلف اندازه‌گیری کند. به‌عنوان کلید موفقیت یک شرکت، این فرایندها هستند که باید با اهداف و استراتژی‌های شرکت ادغام شوند. Sistrade® BSC می‌تواند رابط‌های کاربری یا کارت‌های امتیازی را با توجه به مشخصات استفاده از آن‌ها ترسیم کند: عناصر تجزیه‌وتحلیل ممکن است در قالب گرافیکی و تحلیلی مشاهده و تجزیه‌وتحلیل شوند.

نرم افزار ارزيابي عملكرد و کارت امتیازی متوازن (BSC) بر بستر BPMS جریان

آیا تابه‌حال به دنبال سیستم مدیریت کسب‌وکاری بودید که بتواند به شما در یافتن و بهینه‌سازی عملکردهای داخلی کسب‌وکار و نتایج مرتبط با آن کمک کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بنابراین استفاده از نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن (BSC software) می‌تواند سیستم معیار عملکردی مناسبی برای شما باشد تا بتوانید بر اهداف کسب‌وکار خود تمرکز کنید. کارت امتیازی متوازن همچنین به شما در انتخاب پارامترها و عوامل مناسب کمک می‌کند که می‌تواند به‌عنوان یک پل ارتباطی عمل کرده و شما را در رسیدن به این اهداف یاری دهد. درواقع رویکردهای نرم‌افزاری BSC که همراه با شاخص‌های مالی سنتی است، تجزیه‌وتحلیل معیارهای استراتژی‌ها را به بهترین شکل انجام می‌دهد تا دیدی متعادل از عملکرد داشته باشید. همچنین نرم‌افزار BSC به‌عنوان یک سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک به  کسب‌وکار کمک می‌کند تا در سنجش و تجزیه‌وتحلیل پیشرفت به‌سوی اهداف استراتژیکی که برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کند بهتر عمل کرده و از اولویت‌بندی مناسب محصولات، پروژه‌ها و خدمات و تطبیق کارهای روزمره‌ی شرکت با توجه به استراتژی کسب‌وکار اطمینان حاصل کند. پیشنهاد ما به شما نرم‌افزار BSC جریان (نرم‌افزار کارت امتیازی متوازن جریان) است که بر بستر BPMS قابل پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی است. همچنین شما می‌توانید از ماژول برنامه‌ریزی استراتژی نرم‌افزار رامیکس شرکت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *