بهترین نرم افزار جذب و استخدام

نرم افزار جذب و استخدام چیست؟

نرم‌افزار جذب و استخدام نوعی نرم‌افزار است که به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام در مدیریت فرایند استخدام ازجمله فعالیت‌هایی مانند مدیریت متقاضیان، onboarding که در فرایند استخدام جامعه‌پذیری هم نامیده می‌شود، غربالگری متقاضیان و موارد دیگر کمک می‌کند. این نوع نرم‌افزارها اغلب به‌عنوان سیستم‌های ردیابی متقاضیان شغلی (ATS) یا نرم‌افزارهای استعدادیابی نیز شناخته می‌شوند.

بهترین نرم افزار جذب و استخدام
نرم افزار جذب و استخدام

این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین نرم‌افزارهای جذب و استخدام و سایر ابزارهای استخدام نیروی انسانی را به‌سرعت مقایسه و ارزیابی کنید. استخدام‌کنندگان وظایف زیادی برای مدیریت دارند مخصوصاً در صنایعی مانند IT و Tech که تخمین زده می‌شود 60 درصد از پرمخاطب‌ترین نقش‌ها در سازمان به استفاده از آن‌ها وابسته است. وقتی صحبت از جذب و استخدام، غربالگری، مصاحبه و استخدام داوطلبان می‌شود، استخدام‌کنندگان باید تجربۀ داوطلبان، توصیه‌نامه‌های متقاضیان، مهارت‌ها، معرف و سایر اطلاعات متقاضیان را پیگیری کرده و در نظر بگیرند. آن‌ها همچنین به روشی نیاز دارند تا این اطلاعات را در تصمیم نهایی استخدام بگنجانند. این روش استفاده از نرم‌افزار‌های جذب و استخدام است.

فهرست بهترین نرم‌افزارهای جذب و استخدام

نرم افزار جذب و استخدام
بهترین نرم افزار جذب و استخدام

در اینجا یک فهرست کوتاه از بهترین سیستم‌های مدیریت جذب و استخدام وجود دارد:

  1. Manatal: بهترین برای سهولت استفاده، ابزارهای هوش مصنوعی و استخدام در رسانه‌های اجتماعی
  2. Pinpoint: بهترین برای تیم‌های استعدادیابی داخلی و تمامی افراد
  3. Zoho Recruit: بهترین نرم‌افزار استخدام برای آژانس‌های کارمندی
  4. Monday.com: بهترین گزینه برای سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیری
  5. Tracker: بهترین برای استخدام، مشاوره و کارمند یابی حرفه‌ای
  6. Workable: بهترین نرم‌افزار استخدام برای کسب‌وکارهای کوچک
  7. Recooty: بهترین نرم‌افزار رایگان برای جذب و استخدام
  8. BambooHR: بهترین برای مدیریت چرخه‌های زندگی کارکنان
  9. PeopleStrong Alt Recruit: بهترین برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ
  10. Klimb.io: بهترین سایت برای جستجوی شغل با چت بات ها

ویژگی‌های بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام

نرم افزار جذب و استخدام ج
ویژگی‌های نرم‌افزار جذب و استخدام

نرم‌افزار جذب و استخدام ممکن است شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • توسعۀ یک سایت جستجوی شغل یا Job board
  • ردیابی متقاضی
  • غربالگری داوطلبان
  • هوش مصنوعی دارای رتبه‌بندی و طبقه‌بندی برای داوطلبان واجد شرایط
  • مدیریت فرایند مصاحبه
  • الگوها و دستورالعمل‌های جذب و استخدام
  • یکپارچگی و پشتیبانی از job boards موجود
  • ابزارهای بازبینی و ارزیابی داخلی
  • بازاریابی جذب و استخدام برای انواع کانال‌های بازاریابی
  • استخدام از طریق رسانه‌های اجتماعی یا پیام‌رسانی

ارائه‌دهندگان نرم‌افزار جذب و استخدام همچنین باید از سیستم‌های پشتیبانی گسترده‌ی مشتری برای رفع هرگونه مشکلی که در ارتباط با نرم‌افزار به وجود می‌آید، برخوردار باشند. اگر با نرم‌افزار مشکلی دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که فرایند جذب و استخدام شما بدون هیچ وقفه‌ای بدون مشکل ادامه می‌یابد، بنابراین ارائه‌ی پشتیبانی از سمت فروشنده‌ی نرم‌افزار و تماس سریع با ارائه‌دهنده و دریافت راه‌حل بسیار مهم است. اگر سازمان شما دارای نفراتی برای استخدام یا اعضای تیم است که از راه دور یا در خود شرکت کار می‌کنند، بررسی کنید تا مطمئن شوید که راه‌حل جذب و استخدام شما یک برنامه‌ی کاربردی تلفن همراه با قابلیت‌های لازم را ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی پنج نرم افزار برتر جذب و استخدام می‌پردازیم.

نرم افزار جذب و استخدام
بهترین نرم‌افزارهای جذب و استخدام

مروری بر 5 تا از بهترین نرم‌افزارهای جذب و استخدام آنلاین 2021

در اینجا یک مرور مختصر از 5 ابزار برتر جذب و استخدام آنلاین که در این فهرست ده‌تایی ارائه‌شده، آورده شده است.

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

14 روز استفاده از نسخۀ آزمایشی رایگان ، دموی رایگان

از 15 دلار/کاربر/ما

مشاهده وب سایت

Manatal: بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام برای سهولت استفاده، ابزارهای هوش مصنوعی و استخدام از طریق رسانه‌های اجتماعی

بهترین نرم افزار جذب و استخدام
  ارسال آگهی‌های شغلی پولی در سراسر کانال‌های استخدام یا ارسال مستقیم آن‌ها به رسانه‌های اجتماعی

Manatal در زمینۀ ATS و راه‌حل استخدام با ویژگی‌هایی مانند منبع یابی هوشمند متقاضیان استخدام، توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، صفحات فرود جستجوی شغل قابل سفارشی‌سازی با فرم‌های برنامه‌های کاربردی و ابزارهای مدیریت پروژه مانند پیگیری و همکاری سرآمد است. Manatal می‌تواند با هزاران کانال معرفی مشاغل محبوب و یا منبع عالی از منابع پولی و رایگان ارتباط برقرار کند.  Manatalابزارهای پیشرفته‌ی استخدام در رسانه‌های اجتماعی مانند افزونۀ Chrome برای واردکردن پروفایل LinkedIn و به اشتراک‌گذاری مشاغل ساده‌ی اجتماعی را مستقیماً از صفحۀ جستجوی شغلی خود به پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، واتساپ، وی چت و لاین ارائه می‌دهد. آن‌ها همچنین دارای یک سیستم نظارت بر آیتم‌های تکراری هستند و در صورت دریافت برنامه‌های کاربردی مشابه از دو منبع مختلف، گزینه‌های پروفایل را با یکدیگر ادغام می‌کنند. یکی از اشکالات اساسی و بسیار مهم Manatal این است که دسترسی به Zapier و API را تنها برای پلن سفارشی خود (بالاترین سطح) آزاد گذاشتند که قیمت آن نیز بر اساس نیازهای شرکت تعیین می‌شود. این برای کاربرانی که ممکن است ازلحاظ درآمدی استطاعت پرداخت وجه موردنظر را نداشته باشند اما برای انجام وظایفشان به این ادغام نیاز داشته باشند، ناراحت‌کننده باشد. Manatal با Facebook، LinkedIn، Outlook، Office 365، G Suite، Gmail، واتساپ، وی چت و لاین یکپارچه می‌شود. یکپارچگی Zapier و دسترسی به API در اشتراک پلن سفارشی در دسترس است. هزینۀ Manatal از 15 دلار در هر کاربر/ماه است و یک نسخه‌ی آزمایشی رایگان 14روزه و یک دموی رایگان را ارائه می‌دهد.

قوت ضعف

رابط کاربری بصری

توصیه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی از متقاضیان و جذب و استخدام از طریق رسانه‌های اجتماعی

ابزارهای CRM داخلی

بدون پلن رایگان

بدون تمدید دوره‌ی آزمایشی رایگان استفاده از نرم‌افزار

فاقد سیستم مدیریت حقوق و دستمزد

 

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

دموی رایگان

از 600 دلار در ماه که سالانه پرداخت می‌شود

مشاهده وب سایت

Pinpoint: بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام برای تیم‌های استعدادیابی داخلی و تمامی افراد

بهترین نرم افزار جذب و استخدام
داشبورد Pinpoint یک نمای کلی از متقاضیان، وضعیت آن‌ها، کارت‌های امتیازدهی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد

Pinpoint یک سیستم ردیابی متقاضی است که برای کسب استعدادهای داخلی و تیم‌های مردمی گرفته تا آژانس‌های استخدامی، طراحی‌شده است. Pinpoint بسیار قدرتمند است و درعین‌حال با طراحی بصری و تجربۀ کاربری که ارائه می‌دهد استفاده از آن آسان است. استخدام‌کنندگان و مدیران استخدامی می‌توانند به‌سرعت وارد عمل شوند، این‌گونه تیم موفقیت مشتری از پشتیبانی بیشتری برخوردار می‌شود. Pinpoint دارای ویژگی‌های اصلی ATS و Talent CRM مانند Multiposting برای job board و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، گردش کارهای نامحدود قابل سفارشی‌سازی، اتوماسیون، زمان‌بندی مصاحبه و employee onboarding است. ویژگی‌های حفاظت و امنیت داده‌ها شامل single sign on (SSO)، احراز هویت دوعاملی و ابزارهایی است که به مدیریت انطباق با مقررات محلی مانند GDPR/CCPA کمک می‌کند. Pinpoint ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند یک وب‌سایت جستجوی شغلی سفارشی، غربالگری کور (blind screening) برای کمک به کاهش سوگیری جانب‌دارانه به شکل ناخودآگاه، کارت امتیازی متقاضیان برای جمع‌آوری بازخورد سریع و عینی مدیران استخدام و مجموعه‌ای از ابزارهای گزارش دهی که شامل یک گزارش ساز سفارشی است، ارائه می‌دهد.  Pinpoint یکپارچگی بومی با صدها پلتفرم دیگر و همچنین یکپارچه‌سازی با Zapier را ارائه می‌دهد که امکان ادغام با بیش از 3000 ابزار دیگر را فراهم می‌کند. هزینۀ سالانۀ آن پرداخت 500 دلار در ماه است. آن‌ها دموهای شخصی‌سازی‌شده و همچنین فیلم نمایشی مطابق با خواستۀ شما را ارائه می‌دهند.

قوت ضعف
موفقیت و پشتیبانی فوق‌العا‌ده‌ی مشتری

تمرکز بر برند کارفرما و تجربۀ متقاضی

اتوماسیون قدرتمند و طراحی دقیق برای سهولت استفاده

به دلیل عدم وجود ویژگی‌های مدیریت کلاینت، برای اکثر آژانس‌های استخدامی مناسب نیست

فاقد ویژگی‌های HRIS و حقوق و دستمزد

برخی از ویژگی‌ها تنها برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ موجود است

 

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

14 روز استفاده از نسخه آزمایشی رایگان

از 25 دلار/کاربر/ماه

مشاهده وب سایت

Zoho Recruit: بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام برای آژانس‌های کارمندی

بهترین نرم افزار جذب و استخدام
Zoho Recruit تجزیه‌وتحلیل‌ها و گزارش‌هایی درباره‌ی وضعیت job opening و مشاغل توسط صنعت ارائه می‌دهد.

ابزارهای مجموعۀ Zoho توسط بیش از 60 میلیون کاربر در سراسر جهان ازجمله تیم های از آمازون، Netflix، Facebook، KPMG و HP استفاده می‌شود. Zoho Recruit پاسخگوی آن‌ها برای نرم‌افزارهای جذب و استخدام برای شرکت‌ها، آژانس‌های کارمندی و نیروی کار موقت است. آن‌ها دارای تعداد زیادی ابزار رزومۀ سازمانی مانند تجزیه‌کننده‌ی متن (text parser) و قالب‌بندی استانداردشده هستند. Zoho Recruit به‌عنوان یک ابزار عالی برای آژانس‌های استخدامی است زیرا این ابزارها دارای قابلیت مقیاس‌پذیری تطبیقی سفارشی و یکپارچگی هستند که باعث گسترش ارائۀ هر نوعی از خدمات شما به مشتریان می‌شود. علاوه بر این، آن‌ها به‌طور خاص ابزارهای پرسنلی را به‌ویژه برای کارکنانی که به‌صورت دوره‌ای یا موقت با شرکت همکاری دارند مانند گزارش مشاغل ثابت در برابر مشاغل موقت، تأییدیه‌های برگه‌های ثبت زمانی کاری انعطاف‌پذیر و تقویم‌های زمان‌بندی دقیق ارائه می‌کنند. ارزیابی‌های Zoho Recruit برای آزمون مهارت‌های متقاضی جدید بسیار مناسب است، اما بهتر است که ارزیابی‌ها به‌آسانی تکرار شوند تا کاربران مجبور نباشند زمان زیادی را برای رونویسی و نسخه‌برداری موارد موردنیاز مشابه صرف کنند. علاوه بر این، تعیین مدت‌زمان لازم برای ارزیابی داوطلبان مفید خواهد بود. Zoho Recruit با بیش از 45 ابزار دیگر Zoho برای CRM، امور مالی، بازاریابی، فناوری اطلاعات و سایر بخش‌ها یکپارچه می‌شود. Zoho همچنین با برنامه‌های کاربردی شخص ثالث مانند Slack، G-Suite، Outlook، Checkr، dropbox، CareerBuilder، Indeed، Monster، Twilio، Twitter، Facebook، LinkedIn، ResumeLibrary.com، Mailchimp و تعداد زیادی دیگری از نرم‌افزارها به راحتی یکپارچه می‌شود. هزینۀ Zoho Recruit از 25 دلار/کاربر/ماه است و 14روز استفاده از نسخۀ آزمایشی رایگان را ارائه می دهد. آنها همچنین یک پلن رایگان پایه‌ای را برای همیشه که شامل ویژگی‌های مدیریت متقاضیان، ایمیل، ارتباطات job board و زمانبندی مصاحبه است، ارائه می دهند. 

قوت ضعف
از طریق مشارکت مستمر متقاضیان نرخ آگهی‌هایی که تأثیری ندارند را کاهش می‌دهد.

قابلیت‌های هوشمند اتوماسیون استخدام را ارائه می‌دهد.

از طریق ویژگی‌های منبع یابی متقاضیان، قابلیت گشایش‌های شغلی (job opening) را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های مختلف و زیادی دارد

برنامه تلفن همراه به کاربران اجازه نمی‌دهد فرایند استخدام در تلفن همراه را مدیریت کنند

دسترسی به پورتال مشتری و فروشنده فقط در نسخه سازمانی موجود است

 

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

14 روز استفاده از نسخه آزمایشی رایگان

از 11دلار/کاربر/ماه

مشاهده وب سایت

Monday.com: بهترین گزینۀ نرم‌افزار جذب و استخدام برای سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیری

بهترین نرم افزار جذب و استخدام
monday.com قالب‌هایی را برای استفاده و امکان سفارشی‌سازی پلتفرم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در Monday.com، مدیران منابع انسانی می‌توانند از الگوهای از پیش‌ساخته شده برای ایجاد یک ابزار استخدام که نیازهای تیمشان را برآورده می‌کند، استفاده کنند. ازآنجاکه تقریباً هر جنبه‌ای از پلتفرم قابل تنظیم است، کاربران کنترل نحوه‌ی عملکرد این پلتفرم را در اختیار دارند. با اتوماسیون بدون نیاز به کد نویسی، مدیران منابع انسانی می‌توانند بسیاری از کارهای دستی وقت‌گیر را کاهش دهند. مدیران منابع انسانی به‌جای به‌روزرسانی وضعیت‌ها و ارسال اعلان‌های ایمیل می‌توانند به‌سادگی این فرایندها را خودکار کنند؛ از بین ده‌ها الگو که به‌طور خاص برای منابع انسانی ایجاد شدند، انتخاب کنند؛ سپس از بین بیش از 20 ستون drag & drop، صدها برنامۀ شخص ثالث و ویجت های مفید را انتخاب کنند تا پلتفرم را بر اساس نیازهای خود سفارشی سازی کنند. به‌روزرسانی‌های درون برنامه‌ای به شما امکان می‌دهد تا نظرات خود را روی یک پلتفرم همیشه داشته باشید تا بتوانید زمان کمتری را برای پیگیری اطلاعات در مورد موضوعات ایمیل صرف کنید. درحالی‌که Monday.com نسخۀ رایگانی از ابزار خود را نیز ارائه می‌دهد اما این پلتفرم واقعاً در پلن های پرداخت پولی بسیار عالی است زیرا در این پلن ها می‌توانید قفل اتوماسیون، یکپارچگی، Multi-source dashboards و دسترسی به حساب به‌عنوان مهمان را باز کنید.

این پلتفرم با بیش از 40 ابزار محبوب مانند Outlook، Microsoft Teams، Slack، Dropbox، Zoom، Google Calendar، OneDrive، LinkedIn و به‌تازگی با Adobe Creative Cloud یکپارچه می‌شود. به‌علاوه، یک API در دسترس برای هر ابزاری بدون یکپارچه‌سازی از پیش‌ساخته شده وجود دارد.

Monday.com برای حداکثر 2 کاربر رایگان است. هزینۀ برنامه‌های پولی از 11دلار/کاربر/ماه است. آن‌ها همچنین یک نسخۀ آزمایشی رایگان 14 روزه ارائه می‌دهند.

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

نسخه آزمایشی رایگان

از 80 دلار/کاربر/ماه

مشاهده وب سایت

Tracker: در استخدام، مشاوره و برای شرکت‌های استخدامی بسیار حرفه‌ای و بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام است.

بهترین نرم افزار جذب و استخدام

Tracker یک نرم‌افزار استخدام و جذب نیروی انسانی است که به‌صورت ترکیبی از ATS و CRM عمل می‌کند. این ابزار برای کمک به کارکنان و استخدام شرکت‌ها در مدیریت و بهینه‌سازی فرایندهای جذب متقاضیان، مشتری، بازاریابی و عملیاتی‌شان طراحی‌شده است. این ابزار شامل ویژگی‌هایی برای منبع یابی متقاضیان، پرورش و تطبیق متقاضیان و کاریابی آن‌ها است. Tracker همچنین ابزارهایی مانند فراکاوی رزومه (Resume parsing) را برای کمک به حذف اطلاعات دستی ارائه می‌دهد. همچنین شامل ابزارهایی برای مدیریت فروش و ارتباط با مشتری، بازاریابی و یکپارچگی job board، پشتیبانی حوزه‌های ستادی و موارد دیگر است. کاربران می‌توانند Tracker را با job boards خارجی ادغام کرده و همچنین پورتال‌های سفارشی متقاضیان، داشبوردها و گزارشات و گردش کار را تنظیم کنند.  Trackerمی‌تواند با انواع ابزارهای شخص ثالث یکپارچه شود. هزینۀ Tracker از 80 دلار/کاربر/ماه است. آن‌ها همچنین یک نسخۀ آزمایشی رایگان ارائه می‌دهند.

قوت ضعف
رابط بصری، آسان برای استفاده

امکان سفارشی‌سازی نماها، فیلدها ، گردش کار و موارد دیگر

تیم پشتیبانی و موفقیت محلی بسیار موردتوجه است

فاقد یکپارچگی با سوابق پیشین

فاقد حقوق و دستمزد داخلی اما یکپارچگی با Quickbooks و سایر نرم‌افزارها ارائه می‌شود

بهترین نرم‌افزار جذب و استخدام │نرم ‌افزار جذب و استخدام بر بستر BPMS جریان

فرایند جذب و استخدام نیرو در سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای مراحل پیچیده و گسترده‌ای است. این مراحل پیچیده در فرایند جذب و استخدام با توجه به حوزه‌ی کاری و صنعت هر شرکت معمولاً دارای مراحل مشابهی است. از نیازسنجی شغلی تا اعلان آگهی برای جذب نیرو، مصاحبه، گزینش و سایر مراحل همواره از اهمیت زیادی برای سازمان برخوردار بوده است. زیرا کارکنان ارزشمندترین دارایی هر سازمانی محسوب می‌شوند. برای تسهیل و کارآمدی فرایند جذب و استخدام استفاده از یک نرم‌افزار حرفه‌ای جذب و استخدام مانند نرم افزار جذب و استخدام جریان که قابلیت پیاده‌سازی بر بستر BPMS و سفارشی‌سازی مطابق با نیاز سازمان شما را دارد، راه‌حل مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره‌ی قابلیت‌ها و سفارشی‌سازی نرم‌افزار مطابق با نیازهای سازمانی خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *