نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین

نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین چیست؟

نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین یا صندوق پیشنهادات آنلاین، ابزار یک سازمان برای جمع‌آوری توصیه‌های کارکنان برای بهبود شرکت است. کارمند می‌تواند پیشنهاد خود را با واردکردن نام خود یا به شکلی ناشناس در برنامه ثبت کند. برای نرم‌افزار پیشنهادات کسب‌وکار دو وظیفۀ اصلی در نظر گرفته‌شده است: یکی توانمندسازی کارکنان و دیگری ایده‌های مشارکتی کارکنان.

نرم افزار نظام پیشنهادات آنلاین
نرم‌افزار نظام پیشنهادات

نرم‌افزار پیشنهادات آنلاین” به یک صندوق پیشنهادات مبتنی بر وب اشاره دارد که می‌تواند برای جمع‌آوری پیشنهادات کارکنان، مشتریان و سایر ذینفعان مهم مورداستفاده قرار گیرد. نرم‌افزار پیشنهادات آنلاین نسخۀ قرن بیست و یکم صندوق‌های چوبی یا پلاستیکی قدیمی هستند که در آن‌ها پیشنهاداتی وجود داشت!

نرم افزار نظام پیشنهادات
نرم‌افزار نظام پیشنهادات

آیا در نظر دارید تا یک نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین برای سازمان خود خریداری کنید؟ با استفاده از نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین جریان می‌توانید یک صندوق پیشنهادات مبتنی بر وب قوی ایجاد کنید تا پایه و اساس برنامۀ مدیریت ایده‌های آنلاین شما را تشکیل دهد. نرم‌افزار پیشنهادات آنلاین به شما کمک می‌کند وب‌سایت برند شخصی خود را شخصی‌سازی کنید که به‌عنوان صندوق پیشنهادات شما عمل می‌کند. سپس می‌توانید از آن برای جمع‌آوری پیشنهادات کاربران خود در وب استفاده کنید، آن‌ها را به‌راحتی مدیریت کنید، آن‌ها را با استفاده از معیارهای سفارشی اولویت‌بندی کنید، این پیشنهادات را عملی کرده و به کاربران خود پاداش دهید و آن‌ها را در کسب‌وکارتان مشارکت دهید. این نرم‌افزار آنلاین نظام پیشنهادات جریان نیازهایی مانند سفارشی‌سازی، امنیت، حفاظت از IP، مقیاس‌پذیری، یکپارچگی و .. را پوشش می‌دهد و برای سازمان‌های کوچک و بزرگ قابل‌استفاده است. در اینجا می‌توانید ببینید که چگونه یک ابزار آنلاین نظام پیشنهادات تواند به شما در پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایده‌های آنلاین شما کمک کند:

نرم افزار نظام پیشنهادات
مزایای نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین
  • صندوق پیشنهادات آنلاین خود را تنظیم کنید: پایه و اساس برنامۀ مدیریت ایده‌ی آنلاین خود را تشکیل دهید.
  • پیشنهادات کاربران خود را از طریق وب جمع‌آوری کنید.
  • کاربران را قادر سازید تا به پیشنهادات موردعلاقه خود رأی دهند.
  • کاربران با هم همکاری می‌کنند تا پیشنهادهایی را برای کارهای عملی ارائه دهند.
  • پیشنهادات محبوب به‌طور خودکار در بالاترین رتبه قرار می‌گیرند. آن‌ها را با معیارهای سفارشی در اولویت قرار دهید.
  • به بهترین پیشنهادات عمل کنید و به کاربران پاداش دهید و آن‌ها را در مشارکت و تعامل با خود نگه‌دارید.

صندوق‌های پیشنهادات قدیمی هنوز حذف نشدند. آن‌ها یک ابزار عالی برای منابع انسانی یا کسب‌وکارهای کوچک برای تشویق کارکنان در ایجاد ایده‌هایی هستند که می‌تواند منجر به نوآوری‌هایی شود که قادر هستند هزاران یا در برخی موارد میلیون‌ها پوند/دلار در کسب‌وکار شما صرفه‌جویی کند. در ادامه 4 نمونه از نوآوری‌های کسب‌وکار ارائه‌شده که توانسته‌اند با استفاده از ابزارهای آنلاین به صرفه‌جویی‌ها و نوآوری‌های زیادی دست پیدا کنند، معرفی‌شده است:

نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین

نرم افزار نظام پیشنهادات
نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین

در ادامه چند نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین را معرفی می‌کنیم:

  • Ideabase: این یک صندوق پیشنهاد آنلاین کاملاً ناشناس و مبتنی بر ابر است. این صندوق توسط متخصصان منابع انسانی توسعه‌یافته است و یک ابزار آسان برای استفاده و دریافت بازخورد از کارکنان و مشتریان یا هر کس دیگری است. استفاده از آن آسان است و می‌تواند در کمتر از یک دقیقه تنظیم شود. یک گزینۀ صندوق پیشنهاد رایگان وجود دارد که 1 صندوق و 10 پیشنهاد را ارائه می‌دهد، با گزینه‌های پرداخت هزینه، پیشنهادات نامحدود از 15 پوند در ماه شروع می‌شود.
  • Vetter online suggestion box: یک صندوق پیشنهادات آنلاین برای کارکنان با کاربری آسان و با قابلیت اجراست. از این نرم‌افزار پیشنهادات برای جمع‌آوری ایده‌ها از کارکنان، پیاده‌سازی آن‌ها و اعطای اعتبار در زمان مناسب استفاده می‌شود. کار با آن خیلی ساده است. این ابزار هر دو حالت ناشناس و شناس بودن کاربر را دارد. قیمت‌ها از 99 دلار در ماه برای حداکثر 60 کاربر شروع می‌شود.
  • Focal BOX: Focal BOX یک صندوق پیشنهادات آنلاین رایگان است که به کارمندان امکان می‌دهد در هر زمان در هر مورد بازخورد ناشناس خود را با شما به اشتراک بگذارند. هنگامی‌که آن‌ها بازخورد خود را در صفحۀ وب خاصی وارد می‌کنند، شما آن را فوراً از طریق ایمیل دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید این ویژگی را فعال کنید، می‌توانید مستقیماً ضمن حفظ ناشناس بودن کارکنان به آن‌ها پاسخ دهید. شروع قیمت‌ها از 99 دلار در سال است.
  • SuggestionOx: این صندوق پیشنهادات کاملاً مبتنی بر وب و ناشناس است و آن‌ها ادعا می‌کنند که تنظیمات این ابزار می‌تواند در عرض 15 ثانیه انجام شود. شما می‌توانید برند شرکت و لوگوی خود را اضافه کنید و این یک ابزار عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان یا کارکنانتان است. یک گزینۀ رایگان وجود دارد که 1 صندوق و حداکثر 9 پیشنهاد را با گزینه‌های پرداخت هزینه از 9 دلار در ماه برای 1 صندوق و پیشنهادات نامحدود شروع می‌کند.

مزایا و معایب تبدیل نظام پیشنهادات از آفلاین به‌صورت آنلاین

نرم افزار نظام پیشنهادات
نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین

صندوق پیشنهاد قدیمی برای جمع‌آوری ایده‌های کارکنان برای بهبود در سازمان سال‌هاست که استفاده می‌شود. کارفرمایان می‌دانند که تمامی افراد تمایل ندارند حتی اگر ایده‌ای خوب به ذهنشان خطور کند درباره‌ی آن علنی صحبت کنند. بنابراین جمع‌آوری این ایده‌ها بسیار منطقی است. این روزها مانند سایر موارد سازمانی استفاده از صندوق‌های پیشنهادات نیز به سمت دیجیتالی شدن حرکت کردند یعنی نظام پیشنهادات آنلاین شامل استفاده از پورتال‌ها، نرم‌افزارها، وب‌سایت و ….

نرم افزار نظام پیشنهادات آنلاین
مزایا و معایب نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین

سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا آنلاین شدن نظام پیشنهادت شما راهی برای افزایش مشارکت کارکنان و کسب ایده‌های عالی برای بهبود است؟ این روش مطمئناً دارای مزایایی است.

مزایا:

  • برای هر کسی از هرجایی قابل‌دسترسی است: صرف‌نظر از اینکه سازمان شما در چند مکان مستقر است یا کارگر از راه دور دارد، همه می‌توانند بدون نیاز به حضور در یک مکان خاص به یک صندوق پیشنهادات آنلاین دسترسی داشته باشند.
  • افراد می‌توانند هرزمانی که ایده‌ای به ذهنشان رسید همان موقع آن را ثبت کنند: ایده‌های عالی محدود به ساعات کاری نیست. رویکرد دیجیتال موجب بهبود می‌شود و به افراد این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهند اندیشه‌های خود را و اغلب حتی از طریق تلفن همراهشان ارائه و ثبت کنند.
  • احتمال از بین رفتن و از دست دادن پیشنهادات کمتر است: نرم‌افزارهای نظام پیشنهادات آنلاین یک روش عالی برای اطمینان از ثبت هر پیشنهاد ارائه‌شده است. نیازی به نگرانی نیست که تکه‌های کوچک کاغذ از بین برود.
  • دسترسی را می‌توان کنترل کرد: بیشتر نرم‌افزارهای نظام پیشنهادات این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که از نقش‌ها و مجوز دسترسی‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که فقط افراد مجاز می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  • به‌راحتی می‌توانید هر تعداد و هر نوع از پیشنهادات را پیگیری کنید: با یک صندوق پیشنهادات آنلاین متمرکز می‌توانید تعداد پیشنهادها و دسته‌بندی‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرند را به‌طور دقیق ردیابی کنید.

بااین‌حال، محدودیت‌های قابل‌توجهی برای صندوق پیشنهادات آنلاین نیز وجود دارد.

معایب:

  • جمع‌آوری پیشنهادات تنها اولین مرحله است: اگر صندوق پیشنهادات دیجیتالی شما (نرم‌افزار نظام پیشنهادات) از همان الگوی قبلی پیروی می‌کند (بررسی پیشنهادات به شکل سنتی)، هنوز بر جمع‌آوری ایده‌ها تمرکز کردید نه اجرای آن‌ها و این یک مشکل است.
  • افراد از واردکردن ایده‌های خود در صندوق‌ها هیجان‌زده نمی‌شوند: اگر کارکنان، انجام کار با صندوق پیشنهادات آنلاین شما را به شیوه‌ای که با صندوق پیشنهادات قدیمی انجام می‌دادند، مشاهده کنند به‌احتمال‌زیاد مشارکت بیشتری نخواهید داشت. افراد نمی‌خواهند بهترین اندیشۀ خود را در صندوقی قرار دهند که مطمئن نیستند هرگز باز خواهد شد. چه در اتاق استراحت و چه در فضای ابری. باید این اطمینان را به افراد بدهید که نتایج ارائۀ ایده و بازخوردشان را به‌صورت آنلاین دریافت خواهند کرد.
  • این یک روش ارتباطی یک‌طرفه است: افراد ایده‌ها را در یک صندوق پیشنهادات آنلاین قرار می‌دهند، اما چه استفاده‌ای برای آن‌ها خواهد داشت؟
  • بدون نتایج قابل‌اندازه‌گیری، اشتیاق افراد از بین می‌رود: وقتی چیزی جدید معرفی می‌کنید، ابتدا هیجان وجود دارد اما حفظ آن اشتیاق مستلزم نتایج ملموس است. اگر نرم‌افزار صندوق پیشنهادات آنلاین شما فقط ایده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، افراد ارتباطی بین آن‌ها با فعالیت‌هایی که شیوه‌ی کار آن‌ها را بهبود می‌بخشد و در طول زمان حذف می‌شود، مشاهده نمی‌کنند، بنابراین دلسرد می‌شوند.

نرم‌ افزار نظام پیشنهادات بر بستر BPMS جریان

هر چند استفاده از هر نرم‌افزاری مزایا و معایب خود را دارد با این حال در عصر دیجیتال سازمان‌ها در تمامی موارد ناگزیر به حرکت در راستای تحول دیجیتال هستند. هر فناوری که بتواند بر کارایی و سرعت سازمان افزوده و باعث کاهش هزینه‌ها شود باید توسط سازمان بکار گرفته شود. نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین نیز می‌تواند به‌عنوان اهرمی برای مدیریت دانش و بخش مدیریت نیروی انسانی در سازمان‌ها بکار گرفته شود. مهم‌ترین نتایجی که استفاده از یک نرم‌افزار نظام پیشنهادات آنلاین می‌تواند داشته باشد بهبود فرهنگ سازمانی؛ کشف مسائل و نظرات پنهان؛ ایده‌هایی برای توسعۀ کسب‌وکار شما؛ جمع‌آوری بازخورد در مورد جلسات شرکت؛ سطح نقض ایمنی و بهداشت و آشکارسازی نگرانی‌های مربوط به انطباق یا سرباززدن از خط‌مشی و سیاست‌های سازمان است. استفاده از نرم‌افزار نظام پیشنهادات همچنین به شما کمک می‌کند تا از بازخورد کارکنان که به شکل ناشناس دریافت می‌کنید به‌عنوان روشی عالی برای تقویت ارتباطات چندجانبه و صادقانه استفاده کنید: مسائل سازمانی را شناسایی و موردبررسی قرار دهید، ایده‌ها و پیشنهادات ارزشمندی را کشف کنید، تعامل با کارکنان را بهبود بخشید و فرهنگ بهبود مستمر را ایجاد کنید. درواقع نرم‌افزار نظام پیشنهادات سیستمی رسمی برای جمع‌آوری ایده‌ها و منبع ارزشمندی از دانش ضمنی کارکنان شماست که هر سازمان برای بهبود و تبدیل‌شدن به یک سازمان یادگیرنده به آن نیاز دارد. بنابراین ما نرم‌افزار نظام پیشنهادات جریان را که قابلیت سفارشی‌سازی با فرهنگ، سیستم‌های قدیمی و نیازهای سازمان شما را دارد و در بستر BPMS به‌صورت آنلاین قابل پیاده‌سازی است و می‌توانید با صرف هزینۀ کمتر پاسخگوی نیازهای فعلی و آینده‌ی کسب‌وکار خود باشید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *