سیستم مدیریت مکانیزه نت

CMMS چیست؟

سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS) نرم‌افزاری که به‌عنوان نرم‌افزار مدیریت دارایی‌های فیزیکی یا نرم‌افزار مدیریت دارایی‌های سرمایه‌ای (EAM) نیز شناخته می‌شود، ابزارهایی را در اختیار مدیران برای مدیریت پایگاه داده‌ی یک سازمان برای عملیات نگهداری و تعمیرات (نت)، دستورات کاری، دارایی‌ها، تجهیزات، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، موجودی، گردش کارها، رعایت ایمنی، تیم‌ها، هزینه‌ها و سایر فرایندها قرار می‌دهد. برای درک بهتر CMMS، بیایید اصطلاح سیستم مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات (CMMS) را تجزیه کنیم:

نرم افزار CMMS
سیستم مدیریت مکانیزه نت

کامپیوتری یا مکانیزه شده (CMMS)

Computerized به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها را در پایگاه داده‌ی رایانه وارد، مدیریت و ذخیره کنند. با استفاده از راه‌حل نرم‌افزاری CMMS برای کاربران امکان مدیریت داده‌هایشان در یک پایگاه داده متمرکز فراهم می‌شود.

نرم افزار نگهداری و تعمیرات
نرم افزار CMMS

با نگاهی به تاریخ نت، فرایند نگهداری و تعمیرات عمدتاً واکنش‌پذیر بوده است، زیرا عملیات نگهداری و تعمیرات قبل از دهۀ 1980 با مداد و کاغذ انجام می‌شد. نگهداری سوابق موجودی، به‌روزرسانی داده‌ها و اطمینان از برنامه‌ریزی صحیح نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه چالش‌برانگیز و پرهزینه بود. در طول این مدت این اسناد کاغذی در یک میز یا کشو ذخیره می‌شد. با رشد فناوری و تکامل رایانه‌ها در اواخر دهۀ 1980 و اوایل 1990، سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS) متولد شد. راه‌حل نرم‌افزاری CMMS بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهایی را ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها کمک می‌کند دستورات کار را به‌سرعت ردیابی کنند، گزارش تهیه کنند، ایمنی را ارتقا دهند و برنامۀ مؤثرتری را برای مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه برای دارایی‌ها و تجهیزات خود اجرا کنند. درنهایت استفاده از راه‌حل نرم‌افزاری CMMS منجر به افزایش چرخۀ عمر دارایی‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش سود شد.

نگهداری و تعمیرات (CMMS)

مدیریت Maintenance، مدیریت و نگهداری منابع و دارایی‌های یک سازمان به‌گونه‌ای است که تولید به‌طور مؤثر پیش می‌رود و هیچ‌کدام از منابع مالی به دلیل ناکارآمدی هدر نمی‌رود. نگهداری و تعمیرات (نت) وظایف روزمره‌ای است که کاربران هنگام استفاده از CMMS انجام می‌دهند، مانند دستورات کاری، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارها برای نگهداری و تعمیرات، تخصیص منابع،زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، مدیریت موجودی، هزینه‌ها، رعایت مقررات و فهرستی از مواردی که همچنان وجود دارد. یک راه‌حل نرم‌افزاری CMMS ابزارهایی را برای مدیریت بهتر وظایف نگهداری و تعمیرات (نت) و بهبود ارتباطات در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سیستم مدیریت مکانیزه نت
نگهداری و تعمیرات (نت)

مدیریت (CMMS)

Management، اداره و اجرای شیوه‌های کسب‌وکار برای ایجاد بالاترین سطح کارایی تا حد ممکن است. مدیریت در نگهداری و تعمیرات (نت) مهم‌ترین نقش نرم‌افزار مدیریت مکانیزه نت (CMMS) است. CMMS با زمان‌بندی‌های دقیق دستورات کار، گزارش‌های معتبر، داشبوردها، ددلاین های موجودی و سطوح، بینش عمیقی از نیازهای نگهداری و تعمیرات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. CMMS با اجازه به سازمان‌ها برای دسترسی و بازیابی اطلاعات دقیق و تصمیم‌گیری‌های مناسب، هزینه‌های سربار مدیریت نگهداری و تعمیرات را کاهش می‌دهد.

سیستم مدیریت مکانیزه نت
مدیریت نت

سیستم (CMMS)

System ترکیبی از مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و قابلیت‌های یکپارچه است که برای دریافت، پردازش، مدیریت و ارائۀ اطلاعات در قالبی کاربرپسند و معنی‌دار طراحی‌شده است. سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS) بهترین راه‌حل نرم‌افزاری است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، در زمان صرفه‌جویی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا وظایف نگهداری و تعمیرات را به‌طور مؤثرتری انجام دهند.

بسته‌های نرم‌افزاری CMMS می‌توانند گزارشات و اسنادی از وضعیت را فراهم کنند که جزئیات یا خلاصه‌ای را برای تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات (نت) ارائه می‌دهند. CMMS مدیریت دستورات کاری، وظایف نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، دارایی‌ها، سفارشات خرید، تعمیرات ناوگان، سطح موجودی و موارد دیگر را آسان می‌کند.

تکامل سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS)   

نرم‌افزار مکانیزه مدیریت تعمیرات و نگهداری امروزه معمولاً توسط شرکت‌ها در سراسر جهان برای مستندسازی، استانداردسازی و تأیید فرایندهای نگهداری و تعمیرات (نت) استفاده می‌شود. اما، قبلاً، این کارها به‌صورت دستی با استفاده از رجیسترها انجام می‌شد که کار بسیار وقت‌گیر و سختی بود. بااین‌حال، CMMS در سال 1965 معرفی شد و هنوز هم در حال تکامل است و مدیریت کسب‌وکار را با هر به‌روزرسانی آسان‌تر می‌کند. بنابراین، بیایید به پیشرفت‌های مهم CMMS که تقریباً هر 10 سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، بپردازیم که در جدول زیر به‌صورت خلاصه آورده شده است:

مراحل تکامل نرم‌افزار CMMS

مرحله 4

مرحله 3 مرحله 2

مرحله 1

رایانه‌های کوچک (مینی کامپیوترها یا Mini Computers)

با معرفی مینی کامپیوترها، نرم‌افزار CMMS برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مقرون‌به‌صرفه شد. علاوه بر این، فروشندگان CMMS قابلیت‌های جدیدی مانند گزارش دهی در نرم‌افزار را اضافه کردند.

رایانه‌های بزرگ (Mainframe Computers)

دستورات کاری چاپ و بین تکنسین‌ها توزیع می‌شد. سپس تکنسین‌ها آن فرم‌ها را به‌صورت دستی تکمیل و به کارمندان ورود داده یا دیتا اینتری ارسال می‌کردند که آن‌ها از داده‌های جمع‌آوری‌شده به رایانه‌های بزرگ اصلی استفاده می‌کردند.

  پانچ کارت ها (Punch Cards)

تکنسین‌ها برای واردکردن داده‌های دستور کار به کارت‌های پانچ از دستگاه‌های کارت‌خوان که بر مبنای زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Cobol و Fortran نوشته‌شده بودند، استفاده می‌کردند.

1965

CMMS محدود به بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی بود که تنها دارای رایانه‌های بزرگ بودند و استقرار آن بسیار گران بود.

مرحله 8

مرحله 7 مرحله 6

مرحله 5

CMMS های مبتنی بر ابر (Cloud-Based CMMS)

CMMS مبتنی بر ابر برای رفع مشکلات ناشی از پیکربندی پیچیده‌ی سرور و پیکربندی موردنیاز برای راه‌اندازی و تنظیم CMMS مبتنی بر وب معرفی شد.

CMMS میزبانی‌شده روی وب یا CMMS های مبتنی بر وب (Web Hosted CMMS)

در این زمان، اینترنت قدرتمند شده بود. بنابراین CMMS مبتنی بر وب توسعه داده شد که به‌واسطۀ آن دیگر از هر جایی با استفاده از لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن‌های هوشمند دسترسی به آن امکان داشت.

CMMS مبتنی بر مرورگرها، درون‌سازمانی (On Premise, Browser-Based CMMS)

ازآنجاکه CMMS مبتنی بر MS Access دارای معایبی بود، فروشندگان CMMS به سمت CMMS های مبتنی بر مرورگرها حرکت کردند. در ابتدا، این CMMS رابط کاربری جذابی نداشت، روی سرورهای محلی اجرا می‌شد و از همه‌جا قابل‌دسترسی نبود.

 

LAN و PCs

برنامه‌های کاربردی CMMS مبتنی بر Microsoft Access معرفی شدند اما آن‌ها دسترسی به سوابق دستور کار، روابط متقابل در پایگاه داده و پیگیری هزینه را نداشتند. علاوه بر این، همه‌چیز باید چاپ می‌شد، بنابراین حتی یک به‌روزرسانی می‌توانست زمان و هزینۀ بیشتری صرف کند.

 

 

ویژگی‌های مهم سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS)

ویژگی‌های مهم CMMS که باید به آن‌ها توجه کنید چیست؟

CMMS مخفف سیستم مدیریت مکانیزه نت (computerized maintenance management system) است. CMMS به ردیابی دارایی‌ها و نگهداری و تعمیرات آن‌ها کمک می‌کند. بر اساس گزارش Statista، استفاده‌کنندگان از آن بیان داشتند که با توجه به مزایای استفاده از سیستم‌های مدیریت مکانیزه نت (CMMS) در صنعت تولید، CMMS توانسته به بهبود کارایی کلی تولید کمک کند. برخی از موارد قابل‌توجهی وجود دارد که اکثر سرپرستان نگهداری و تعمیرات (نت) هنگام جستجوی CMMS به دنبال آن هستند. در اینجا نگاهی داریم به ویژگی‌های CMMS و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها در بهبود فرایندهای کار، کاهش هزینه‌ها و کارایی.

سیستم مدیریت مکانیزه نت
ویژگی‌های CMMS
  • مدیریت دارایی: همۀ دارایی‌ها و تجهیزات به‌طور مرتب مورداستفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل است که دچار فرسودگی می‌شوند! پس از آن آن‌ها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. داشتن اطلاعات قابل‌توجه درباره‌ی دارایی یک مؤلفۀ فوق‌العاده مفید است. CMMS سلامت دارایی‌های شما را در زمان واقعی نشان می‌دهد. سازمان‌ها برای افزایش عمر دارایی‌ها به استراتژی نیاز دارند و CMMS در دستیابی به این هدف کمک می‌کند. علاوه بر این با CMMS از جایگزینی دارایی‌ها و مناسب بودن مکان آن‌ها، سرقت دارایی‌ها و سوءاستفاده از دارایی‌ها نیز اجتناب می‌شود زیرا به ردیابی دارایی کمک می‌کند. به‌طورکلی، CMMS دید 360 درجه‌ای واضح و داده‌های متمرکز دارایی‌ها را برای مدیریت مؤثر دارایی‌ها ارائه می‌دهد.

  • مدیریت دستور کار: CMMS دستورات کار را با برنامۀ زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات از پیش تعیین‌شده انجام می‌دهد و نسبت به دستورات کار برای رفع اشکال واردشده توسط کارکنان تأییدشده، واکنش نشان می‌دهد. ویژگی‌های دستور کار CMMS به اولویت‌بندی درخواست‌های کاری بر اساس اولویت دستور کار کمک می‌کند. هر درخواست، تعداد مشخصی از درخواست‌ها را تعیین می‌کند که گروه پشتیبانی می‌تواند به‌سرعت آن‌ها را پیدا کند. از ارائۀ درخواست کار گرفته تا برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و تحقق درخواست کار، CMMS به‌طور مداوم پیشرفت کار را دنبال می‌کند و تحویل قدرتمند و به‌موقع کار را تضمین می‌کند. سپس در نرم‌افزار CMMS، تکنسین‌ها مستندات مناسبی از فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات را پردازش می‌کنند. علاوه بر این، دستور کار CMMS به شما امکان می‌دهد در صورت خرابی دارایی سریع واکنش نشان داده و دستور کاری را در اولویت قرار دهید تا تأسیسات خود را مؤثر و مولد نگه دارید.

  • مدیریت تعمیرات و نگهداری یا نت: نگهداری و تعمیرات یا نت بخش بسیار مهمی از نرم‌افزار CMMS است. نگهداری و تعمیرات به سه بخش زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات، تاریخچۀ نگهداری و تعمیرات و نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تقسیم شده است.

    1. زمان‌بندی نت: زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات به تیم شما اجازه می‌دهد تا فعال باشد و نه واکنش‌پذیر و این چیزی است که کاملاً پس از تعیین مؤلفه‌های CMMS جستجو می‌شود. ارائۀ خدمات قبل از خرابی به این معنی است که فعالیت شما مولد و پایدار است. در نتیجه، زمان خرابی، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کاهش و بهره‌وری و کارایی دارایی‌ها همه به لطف CMMS افزایش می‌یابد.

    2. سوابق نت: مشاهده‌ی یک دید کامل از هر دارایی و سابقۀ نگهداری و تعمیرات به جمع‌آوری بینش‌هایی کمک می‌کند که در نگهداری و تعمیرات آینده مفید هستند. وقتی کارگران سابقۀ کامل دارایی را دارند به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند مسئلۀ قبلی چه بوده است؟ چه کاری انجام‌شده است؟ اگر مسئله یکسان باشد، راه‌حل جدید را می‌توان پیاده کرد. همۀ این فعالیت‌ها در نرم‌افزار CMMS قابل‌مشاهده است.

    3. نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های CMMS، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه است! در این نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، هیچ مسئلۀ کوچکی نادیده گرفته نمی‌شود، زیرا اگر هر مسئلۀ کوچکی نادیده گرفته شود، ممکن است در کوتاه‌ترین زمان به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. سپس می‌تواند عملکرد روزانه را مختل کند و بهره‌وری نیز دچار مشکل می‌شود. خرابی غیرمنتظره به حداقل رسیده و ایمنی کارکنان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، هنگامی‌که نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی می‌شود در مقایسه با نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی نشده هزینۀ کمتری دارد. نرم‌افزار CMMS به شما امکان می‌دهد تا نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را با موفقیت با تمام دارایی‌های موردنیاز پیاده‌سازی کنید.

  • مدیریت موجودی: یک نرم‌افزار مناسب CMMS به سازمان به مدیریت موجودی کمک می‌کند. این کار شرکت و ذینفعان را قادر می‌سازد تا موجودی خود را دنبال کرده و به‌طور طبیعی و برحسب نیاز، قطعات را سفارش دهند. اگر مدیریت موجودی به روشی صحیح انجام نشود می‌تواند بر دستور کار تأثیر بگذارد و تأثیر نگهداری و تعمیرات (نت) کاهش می‌یابد. ویژگی‌های CMMS که در مدیریت مؤثر موجودی مفید است:

    • پیش‌بینی نیاز سالانۀ موجودی
    • بررسی دسترسی به موجودی موردنیاز در هر لحظه
    • هشدار و اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل، اعلان و پیامک
  • مدیریت فروشنده: CMMS مؤثر به ارتباط میان مدیریت دارایی و فروشنده کمک می‌کند. هنگامی‌که کارکنان به موجودی نیاز دارند، CMMS الگوهایی طراحی کرده است که در وقت کارکنان صرفه‌جویی می‌کند و آن‌ها مجبور نیستند برای یافتن فرم درخواست به مکان‌های دیگر مراجعه کنند. همچنین در مورد دستور کار مانند زمانی که دستور توسط فروشنده‌ی آخر پردازش می‌شود، به‌روز می‌شود. سیستم CMMS از جایی که دستور از آن صادرشده روی دستورات نظارت می‌کند و همۀ افراد از هر دستور کاملاً مطلع هستند. این دستور به دنبال وضعیت حمل‌ونقل آن‌ها با داده‌های زمان واقعی است. هر زمان که دستور جدیدی به فروشنده ارسال شود، به فروشنده اطلاع‌رسانی می‌شود. به‌عنوان بخش مدیریت فروشنده، سیستم CMMS در دسترسی سریع مدیران نگهداری و تعمیرات (نت) به داده‌های فروشنده ازجمله اطلاعات تماس مفید است.

  • گزارشات و آمار: نرم‌افزار CMMS گزارش‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌های مفیدی را ارائه می‌دهد که به درک وضعیت فعلی دارایی، بهره‌وری دارایی‌ها، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و غیره کمک می‌کند. با کمک این گزارش، مدیران می‌توانند دارایی‌ها را با مشکلاتشان تشخیص داده و تصمیم‌گیری کنند. ویژگی‌های CMMS به ذینفعان و شرکت در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و زمان کمک می‌کند. به عبارت ساده‌تر، مدیران نگهداری و تعمیرات با گزارش‌ها می‌توانند فرایند نگهداری و تعمیر دارایی را ساده کنند. در گزارش‌های حاصل‌شده از ماژول‌ها، مدیران می‌توانند آماری مانند موارد زیر را مشاهده کنند:

    • کل زمان توقف و خرابی دارایی
    • کل هزینۀ تعمیر
    • دسترس‌پذیری موجودی
    • دستورات کاری کامل شده یا در انتظار

مزایای سیستم مدیریت مکانیزه نت (CMMS)

سیستم مدیریت مکانیزه نت
مزایای CMMS

پیاده‌سازی و استفاده از نرم‌افزارهای سیستم مدیریت مکانیزه نت، مزایا و منافع زیادی دارد. یکی از مزایای اصلی داشتن توانایی مدیریت مؤثرتر تیم‌های نگهداری و تعمیرات، پیمانکاران، منابع و همسویی شیوه‌ها و وظایف نگهداری و تعمیرات آن‌ها با سایر بخش‌ها و اهداف کسب‌وکار است. برخی از مزایای اصلی CMMS ها به شرح زیر است:

  • خودکار بودن درخواست‌های کاری
  • وظایف مدیریت تأسیسات و دستورات کاری مدیریت‌شده
  • پورتال درخواست خدمات مشتری
  • ابزارهای نوآورانه برای ساده‌سازی فرایندها
  • مدیریت زمان‌بندی‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
  • زمان‌بندی و تخصیص کارکنان، کارگران و شیفت‌های کاری
  • افزایش قابلیت اطمینان دارایی و تجهیزات
  • افزایش عمر دارایی و تجهیزات
  • کاهش توقف و خرابی تجهیزات
  • کاهش زمان خرابی
  • کنترل و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات (نت)
  • بهبود بهره‌وری
  • بهبود مدیریت موجودی
  • تحقق مقررات ایمنی و رعایت انطباق‌ها
  • پذیرش آسان برای تغییر فناوری‌ها
  • امکانات گزارش دهی گسترده
  • تولید KPI برای تجزیه‌وتحلیل آسان عملیات نگهداری و تعمیرات (نت)

آینده CMMS، اینترنت اشیا (IOT) است:

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی این روزها تقریباً در تمامی بخش‌های کسب‌وکار از موضوعات پرطرفدار هستند. میلیون‌ها شرکت در حال حاضر منتظر اجرای اینترنت اشیا در CMMS خود هستند تا دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بتوانند خودشان را نظارت کرده و داده‌ها را به‌موقع برای مدیران ارسال کنند تا به آن‌ها کمک کند تا از خرابی‌های ناگهانی و حوادث در واحدهای تولیدی خود جلوگیری کنند.

دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیا می‌توانند بر میزان استفاده، نظارت داشته باشند و به برنامه‌ریزی استراتژی‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی کمک کنند. برخی از دستگاه‌ها همچنین به کاربران کمک می‌کنند تا واحدهای HVAC را از طریق تلفن‌های هوشمند خود خاموش کنند. دستگاه‌ها همچنین می‌توانند تا زمان فعال‌سازی، کار نکنند. حسگرهای دارای اینترنت اشیا می‌توانند با ابزارهای CMMS شما ارتباط برقرار کرده و دستور کارها را به‌صورت خودکار اعلام کنند که به‌زودی به تعمیر نیاز دارد. این امر به کاهش زمان وقفه و افزایش کارایی تکنسین‌ها کمک می‌کند.

چه مهارت‌هایی برای پیاده‌سازی موفق CMMS موردنیاز است؟

سیستم مدیریت مکانیزه نت
پیاده‌سازی CMMS

اغلب در پیاده‌سازی CMMS، تمرکز بر مهارت‌های محاسباتی موردنیاز است تا اطمینان حاصل شود که افرادی که از سیستم جدید استفاده می‌کنند نحوه‌ی کار با آن را می‌دانند. بااین‌حال، حداقل به همین اندازه هم مهم است که آن‌ها بفهمند چرا از آن استفاده می‌کنند. تنها زمانی که افرادی که از سیستم استفاده می‌کنند اهمیت داده‌هایی را که وارد می‌کنند و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در آینده را درک می‌کنند، حداقل این شانس وجود دارد که در ابتدا اطلاعات منطقی را به CMMS وارد کنند. حتی خیلی بهتر است که افرادی که داده‌ها را وارد می‌کنند کسانی باشند که از داده‌ها برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

اگر در پیاده‌سازی CMMS، یکپارچگی در مورد آموزش اصول مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) با آموزش‌هایی که در مورداستفاده از CMMS ارائه می‌شود، ایجاد شود، آنگاه موفقیت بزرگی خواهید داشت. علاوه بر این، اغلب برنامه ریزان نگهداری و تعمیرات (نت) به مهارت‌های بیشتری در برنامه‌ریزی شغلی (متمایز از برنامه‌ریزی شغلی)، سرپرستان نت به مهارت‌های ارتقا یافته در رهبری و مدیریت و همۀ پرسنل نگهداری و تعمیرات نیاز به مهارت‌های ارتقا یافته در بررسی و تجزیه‌وتحلیل نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان دارند.

سیستم مدیریت مکانیزه نت
پیاده‌سازی سیستم مدیریت نت مکانیزه

برخی نکات کاربردی برای پیاده‌سازی موفق CMMS

  • از اصول مهندسی مجددBig R” استفاده کنید (خلاقانه از بازمهندسی استفاده کنید)
  • پیوند میان انتخاب نرم‌افزار CMMS با مرور و بررسی فرایند
  • مستندسازی فرایندهای جدید
  • متعهد کردن تمامی مشارکت‌کنندگان در فرایند به رویه‌های جدید
  • انجام ممیزی‌های انطباقی رویه‌های روتین و منظم
  • ایجاد ارتباط میان انطباق رویه‌های جدید با پاداش‌های شخصی
  • آموزش پرسنل نگهداری و تعمیرات (نت) در ارتباط با رویه‌ها و نرم‌افزار CMMS
  • نادیده نگرفتن الزامات آموزشی
  • در نظر گرفتن بخش تولید در برنامه‌های شرکت
  • در نظر گرفتن الزامات گزارش دهی

چه صنایعی از CMMS سود می‌برند؟

CMMS را می‌توان در هر صنعتی ازجمله تولید، تأسیسات، آزمایشگاه‌ها، مدیریت املاک، مهمان‌یاری، رستوران‌ها، فرانچایزهای رستوران‌ها، مدارس، خدمات، کارخانه‌های تصفیه فاضلاب، فرودگاه‌ها، نفت و گاز، دولت، سالن‌های بدن‌سازی، کمپ‌ها، ورزشگاه‌ها و میدان مسابقات، جاذبه‌های گردشگری، استراحتگاه‌ها، کازینوها و موارد دیگر استفاده کرد. اگر در صنعتی با دارایی‌های ارزشمند که نیاز به نگهداری دارند، کار می‌کنید، CMMS می‌تواند برای شما مفید باشد. اگر کسب‌وکار شما دارایی‌هایی دارد که نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند، CMMS می‌تواند برای شما در افزایش طول عمر آن‌ها مفید باشد و آن‌ها در بهترین حالت کار کنند.

آیا CMMS برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای کار می‌کند؟

اگر دارایی‌ها و تجهیزاتی دارید که باید نگهداری و تعمیرات شوند، نرم‌افزار CMMS طوری طراحی‌شده است که از هر نوع کسب‌وکاری اعم از کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های نرم‌افزارهای نگهداری و تعمیرات (CMMS)

در حال حاضر، بازار بسیار رقابتی‌تر است و سوابق کاغذی برای وظایف نگهداری و تعمیرات (نت) می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه، کاهش عمر دارایی‌ها و افزایش وقفه‌ها شود. با بهبود خدمات پشتیبانی و عملکرد نرم‌افزاری، شرکت‌ها از راه‌حل‌های نرم‌افزاری CMMS برای مدیریت فعالیت‌های تعمیرات و نگهداری (نت) خود استفاده می‌کنند.

سیستم مدیریت مکانیزه نت
ویژگی‌های نرم‌افزارهای نگهداری و تعمیرات

یک نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات (نت) باید قابلیت‌های زیر را داشته باشد:

  • تجزیه و تحلیل SWOT
  • استراتژی و فرایند برای نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات
  • شناسایی نواحی ناکارآمد
  • تعریف SLA ها
  • ارائۀ سیستم تیکتینگ
  • تعمیرات سطحی به شکل روتین و منظم و نظارت سیستماتیک
  • ایجاد مجموعۀ دانش و مستندات سیستم
  • در دسترس قرار دادن مستندات سیستم به‌صورت آنلاین
  • حذف نواحی ناکارآمد

نرم‌افزار CMMS و ویژگی‌های آن مسائل نگهداری و تعمیرات را ساده کرده و بین رویه‌های کار، تعادل ایجاد می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار CMMS آشفتگی‌های کاری کمتر است و زندگی کارکنان آسان‌تر می‌شود. این نرم‌افزار که به مدیریت دارایی کمک می‌کند، مزیتی بزرگ برای سازمان است. بنابراین، اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید، استفاده از نرم‌افزار CMMS ضروری است. برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزار CMMS جریان (نرم‌افزار نت جریان) با ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *