نرم افزار نت

مروری بر نرم‌افزار نت یا CMMS

نرم‌افزار نت (CMMS) مخفف سیستم مدیریت مکانیزه نت، نرم‌افزاری است که به مدیریت دارایی‌ها، زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات و پیگیری دستورات کار کمک می‌کند. درواقع نرم‌افزار نت- CMMS یک پایگاه داده‌ی کامپیوتری از اطلاعات مرتبط با دارایی‌های یک سازمان و عملیات نگهداری آن‌ها است. این اطلاعات به‌منظور کمک به تکنسین‌های نگهداری و تعمیرات (نت) جهت انجام مؤثرتر عملیاتشان (به‌عنوان‌مثال، تعیین اینکه کدام ماشین‌ها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند و مشاوره در مورد در دسترس بودن و محل قطعات یدکی موردنیاز آن‌ها) و ارائۀ گزارشاتی برای مدیریت برای تصمیم‌گیری آگاهانه (به‌عنوان‌مثال، محاسبۀ هزینۀ تعمیر خرابی ماشین در مقابل نگهداری پیشگیرانه برای هر دستگاه که احتمالاً منجر به تخصیص بهتر منابع می‌شود) بکار می‌رود.

نرم افزار نت
نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات

مؤلفه‌های نرم‌افزار نت-CMMS

CMMS (نرم‌افزار نت) سیستمی است که سازمان‌ها را قادر می‌سازد وضعیت وظایف نگهداری و تعمیرات تجهیزات را ردیابی کرده و مکان موجودی، قطعات جایگزین و مجموعه‌ها را که عموماً در انبار شرکت قرار دارند، ردیابی کنند. برای توضیحات بیشتر مؤلفه‌های نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات به شرح زیر آورده شده است:

بهترین نرم افزار نت
مؤلفه‌های نرم‌افزار نت-CMMS
  1. مکانیزه شده (کامپیوتری شده): داده‌های مربوط به موجودی، قطعات یدکی، تجهیزات و نگهداری آن‌ها را در رایانه برای دسترسی سریع ذخیره می‌کند.
  2. تعمیر و نگهداری: از اولویت‌بندی صحیح وظایف تعمیر و نگهداری، موجودی و قرار داشتن نیروی کار در مکان درست، اطمینان حاصل می‌کند.
  3. مدیریت: اطلاعات کاملی در رابطه با زمان موعد تعمیر و نگهداری، تعداد و محل موجودی، زمان‌بندی دستور کار نیروی انسانی و غیره را ارائه می‌دهد و به مدیران در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند.
  4. سیستم: به کاربران این امکان را می‌دهد تا از روشی سیستماتیک در ارتباط با کارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات پیروی کنند که درنهایت منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

نرم‌افزار نت (CMMS) چگونه کار می‌کند؟

نرم‌افزار نت برای ساده‌سازی سه وظیفه یعنی بازرسی، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و تعمیرات استفاده می‌شود. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه CMMS می‌تواند این وظایف را ساده کند که در جدول زیر نشان داده‌شده است.

بهترین نرم افزار نت

این رویکرد سیستماتیک نسبت به نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بازرسی به شرکت در بهبود بهره‌وری و کارایی کمک می‌کند. درعین‌حال، احتمال خرابی، وقفه‌ها و رویدادهای ناگهانی را نیز کاهش می‌دهد. اگر وظایف نگهداری و تعمیرات و بازرسی به‌موقع انجام شود، نیاز به تعمیرات تجهیزات نیز کاهش می‌یابد. نرم‌افزار نت (CMMS) همچنین می‌تواند به شما در یافتن سریع تیم نگهداری و تعمیرات (نت) برای انجام کارهای مربوط به بازرسی، نگهداری و تعمیرات کمک کند.

نرم‌افزار نت چه کاری انجام می‌دهد؟

بهترین نرم افزار نت
نرم‌افزار نت-CMMS
  • مدیریت دارایی و موجودی: وضعیت دارایی‌ها و محل موجودی را برای فرایندهای پیوسته و تفکیک‌ناپذیر پیگیری و نظارت می‌کند.
  • تولید گزارشات سفارشی: ارائۀ اطلاعاتی مانند تاریخ نگهداری و تعمیرات تجهیزات، قطعات یدکی مورداستفاده برای تجهیزات خاص و غیره
  • نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه: برای جلوگیری از تعمیرات و خرابی‌های پرهزینه، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را به‌طور منظم زمان‌بندی می‌کند.
  • برنامه‌ریزی برای تکنسین‌ها یا تیم‌های نگهداری و تعمیرات (نت): دستورات کاری را می‌توان به تکنسین‌های خاص یا تیم های نگهداری و تعمیرات موجود اختصاص داد.
  • مدیریت دستور کار: کاربران می‌توانند به وضعیت دستورات کاری ایجادشده توسط سیستم دسترسی داشته، ویرایش و نظارت کنند.

چرا اکثر پیاده‌سازی‌های نرم‌افزار نت یا CMMS مزایای مورد انتظار را فراهم نمی‌کنند؟

بهترین نرم افزار نت
پیاده‌سازی نرم‌افزار نت-CMMS

نرم‌افزار نت یا CMMS ها اغلب با موجی از انتظارات بالا در مورد مزایایی که ارائه می‌دهند خریداری می‌شوند. این مزایا عبارت‌اند از:

  • بهبود بهره‌وری معامله گران، کاهش هزینه‌های مستقیم نیروی کار
  • افزایش دسترسی به تجهیزات به دلیل برنامه‌ریزی بهتر
  • افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات از طریق شناسایی نقص و خطاهای مکرر
  • بهبود کنترل موجودی، مواجهۀ کمتر با شرایط کاهش سطح موجودی و کمبود موجودی مواد اولیه
  • بهبود کاهش طولانی‌مدت هزینه‌های نگهداری و تعمیرات (نت)
  • بهبود ایمنی با ارائۀ رویه‌های دقیق استاندارد شغلی

اما سازمان‌ها سایر عوامل مؤثر در پیاده‌سازی CMMS ها را در نظر نمی‌گیرند و همین امر باعث می‌شود تا نتوانند به مزایای مورد انتظار خود دست یابند.

چگونه می‌توان در پیاده‌سازی‌های نرم‌افزار نت به مزایای مورد انتظار دست یافت؟

در ابتدای ظهور سیستم‌های مدیریت مکانیزه نت این انتظار وجود داشت که معرفی این فناوری جدید به‌تنهایی مزایای وعده داده‌شده را تحقق بخشد و تنها چیزی که لازم است معرفی CMMS و آموزش افراد در استفاده از آن است و اینکه افراد شیوه‌های کاری خود را برای استفاده‌ی بهینه از این فناوری جدید با آن تطبیق دهند.

بهترین نرم افزار نت
پیاده‌سازی موفق CMMS

اما اخیراً مشخص‌شده است درحالی‌که نرم‌افزار CMMS می‌تواند عامل مهمی برای بهبود عملکرد نگهداری و تعمیرات باشد، اما برای دستیابی به حداکثر مزایای ممکن از اجرای CMMS، فرایندهای کسب‌وکار باید به‌طور رسمی بازمهندسی (مهندسی مجدد) شده و شیوه‌های کار به‌صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده تغییر پیدا کند. اگر قرار است تغییر مهمی حاصل شود باید از رویکرد مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) برای پیاده‌سازی این سیستم‌ها استفاده کرد که بر فناوری و فرایندهای کسب و کار مرتبط با پیاده‌سازی CMMS متمرکز است. بااین‌حال، حتی رویکرد BPR در سال‌های اخیر به موضوعی بحث‌برانگیز برای پیاده‌سازی CMMS تبدیل‌شده و بسیاری معتقدند که این رویکرد در دستیابی به مزایای پایدار و بلندمدت کاملاً موفق نیست. Price Waterhouse دریافت که تغییر سازمانی مؤثر در شش بُعد رخ می‌دهد که 6 اهرم تغییر نامیده می‌شوند و شامل مشتریان و ذینفعان، افراد و فرهنگ، فرایندهای کسب‌وکار، محصولات و بازارها، سازمان و فناوری است. این موارد در زیر نشان داده‌شده است.

بهترین نرم افزار نت
عوامل موفقیت پیاده‌سازی نرم‌افزار نت-CMMS

این چارچوب می‌تواند مشابه با حلقه‌های کنترل شناخته شود یعنی جایی که برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرند، اقدامات انجام می‌شود و سپس خروجی‌ها با برنامۀ اصلی مقایسه و اقدامات مناسب انجام می‌شود. بر اساس تجربیات کسب‌شده در اکثر مواردی که مزایای کمی از CMMS یا عدم استفاده از CMMS به‌دست‌آمده است، دلیل اصلی این است که این حلقه‌های بازخورد و کنترل یا ازدست‌رفته‌اند یا بی‌اثر هستند. حلقه‌های بازخورد خاص و فرایندهای موردنیاز در یک فرایند موفق مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) عبارت‌اند از:

زمان‌بندی روزانه و کنترل کسب‌وکار که شامل مواردی ازجمله نحوه‌ی تخصیص کار به نیروی کار و نحوه‌ی ایجاد انتظارات در مورد زمان “معقول” برای اتمام کار می‌شود. همچنین شامل چگونگی تعیین اولویت‌های روزانه و تصمیماتی است که در مورد تعویق یا لغو کارهای برنامه‌ریزی‌شده به‌منظور یکی کردن تمامی خرابی‌های روزانه گرفته می‌شود.

از سویی دیگر بیشتر تمرکز در پیاده‌سازی CMMS بر نصب موفق سخت‌افزار و نرم‌افزار مرتبط با سیستم جدید است. بااین‌حال، فرصت‌های اصلی‌ای که نرم‌افزار نت برای سازمان به همراه دارد خارج از این حیطه است. برای اطمینان از اینکه این فناوری برای شما به‌درستی کار می‌کند باید آمادگی لازم را برای تخصیص زمان و تلاش خود را روی سه اهرم تغییر دیگر سرمایه‌گذاری کنید: یعنی افراد و فرهنگ، فرایندهای کسب‌وکار، ساختار سازمان و فناوری. بر همۀ اهرم‌های تغییر تمرکز کنید و آن‌ها را به‌صورت هماهنگ و یکپارچه پیش ببرید تا مزایای مورد انتظار از پیاده‌سازی CMMS را به دست آورید. اما این کار ساده یا کوتاه‌مدت نیست و نیازمند صرف زمان و انرژی قابل‌توجهی است.

چگونه بهترین نرم‌افزار نت (CMMS) مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین نرم افزار نت
معیارهای انتخاب بهترین نرم‌افزار نت یا CMMS

هنگام انتخاب نرم‌افزار CMMS ای که برای شرکت شما ایجاد ارزش کند، باید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

  • آیا نرم‌افزار CMMS فعلی دارای ویژگی‌هایی است که ایجاد، ویرایش، ردیابی و انتقال خودکار دستورات کار را امکان‌پذیر می‌کند؟
  • آیا این راه‌حل CMMS الگوهای وظیفه‌ای را برای مشاغل نگهداری و تعمیرات که به‌صورت تکراری انجام می‌شوند، ارائه می‌دهد؟
  • آیا نرم‌افزار CMMS مربوطه به شما این امکان ایجاد فرم های وب برای مهندسان، تکنسین‌ها و فروشندگان شما برای ارسال دستورات کاری ایجادشده را می‌دهد؟
  • آیا برنامه‌های کامپیوتری اجازه‌ی ایجاد چک‌لیست برای کنترل و نگهداری و تعمیرات تجهیزات را می‌دهند؟
  • آیا راه‌حل نرم‌افزاری CMMS، مدیریت آسان نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و پیشگیرانه را ممکن می‌سازد؟
  • آیا این پکیج نرم‌افزاری نگهداری و تعمیرات (نرم‌افزار نت) برنامه‌ریزی را بهروش‌های مختلف مانند زمان، در صورت نیاز، شرایط اضطراری و سایر موارد ارائه می‌دهد؟
  • آیا این راه‌حل مدیریت مکانیزه‌ی نت، آمار بازخورد و نگهداری و تعمیرات دستورات کار را گردآوری می‌کند؟
  • آیا هنگامی‌که مواد استفاده‌شده و قطعات تجهیزات تمام می‌شود، سیستم هشدار می‌دهد؟
  • آیا CMMS، مرتب‌سازی مجدد آسان مواد موردنیاز را امکان‌پذیر می‌کند؟
  • آیا سیستم CMMS ارائه‌شده شامل راه‌حل مبتنی بر تلفن همراه است؟
  • آیا راه‌حل نرم‌افزاری مدیریت نگهداری و تعمیرات (نرم‌افزار نت) با سایر سیستم‌های کامپیوتری یکپارچه می‌شود؟
  • آیا سیستم CMMS در مورد گارانتی فروشنده و انقضای حق بیمه هشدار می‌دهد؟
  • آیا سیستم مدیریت مکانیزه نت، نمودارها و گزارش‌های موردنیاز شما را برای مشاهده‌ی اطلاعات موردعلاقه شما تهیه می‌کند؟
  • آیا پکیج ارائه‌شده می‌تواند به‌راحتی سفارشی‌سازی شود؟
  • آیا CMMS کنونی انعطاف‌پذیر و سازگار است به‌طوری‌که با زمان تغییر کند؟
  • آیا شرکت ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزار نت، آموزش و پشتیبانی را در حین اجرا و پس از آن ارائه می‌دهد؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این پرسش‌ها “بله” است، پس نرم‌افزار CMMS موردنظر خود را که نیازهای کسب‌وکار شما را برآورده می‌کند، پیدا کردید. درنهایت، شما باید آخرین عامل مهم یعنی قیمت نرم‌افزار CMMS را در نظر بگیرید. قیمت محاسباتی و بازگشت سرمایه نه‌تنها شامل هزینۀ اولیۀ پکیج نرم‌افزاری است بلکه شامل اشتراک ماهانه/سالانه و همچنین هزینه‌های ارتقا، آموزش و پشتیبانی نیز می‌شود.

مزایای نرم‌افزار نت-CMMS

مزیت اصلی استفاده از نرم‌افزار نت (CMMSپیگیری و ردیابی صحیح دستور کار است. این امر به مدیران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی کار را از ابتدا تا انتها دنبال کنند. اما علاوه بر این، 5 مزیت برتر دیگر وجود دارد که توجیهی خردمندانه برای تصمیم جهت سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار نت (CMMS) است:

بهترین نرم افزار نت
مزایای نرم‌افزار نت-CMMS
  1. استفاده‌ی مؤثر از دارایی‌های سازمان: CMMS با استفاده از منابع داده و بینش‌های موجود، استفاده مؤثرتر از دارایی‌ها را به شیوه‌ای بهتر تضمین می‌کند. با کمک یک ماژول گزارش دهی و داشبوردهای تحلیلی می‌توانید معیارهای KPI را در هرلحظه تحت نظر داشته باشید. شرکای تجاری هر زمان که بخواهند می‌توانند به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشند و درنتیجه قابلیت دید آن‌ها افزایش یابد.
  2. کاهش زمان وقفۀ برنامه‌ریزی نشده: وقفۀ ناخواستۀ هزینه‌های دارایی‌ها روی درآمد کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و به نام و شهرت برند آسیب می‌رساند. با استفاده از نرم‌افزار نت می‌توانید با تمرکز بر نگهداری و تعمیرات زمان‌بندی‌شده و پیشگیرانه هرگونه وقفۀ ناگهانی را به حداقل برسانید.
  3. بهبود بهره‌وری نگهداری و تعمیرات: نرم‌افزار CMMS دسترسی کارکنان نگهداری و تعمیرات را به اطلاعات، بررسی در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی و مدیریت دستورات کاری در جریان، تسهیل می‌کند. این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند دستورات کاری را به‌طور مؤثرتری بدون هیچ‌گونه وقفه یا تأخیری تکمیل کنند.
  4. افزایش رعایت قوانین و دستورالعمل های ایمنی: نرم‌افزار نت، بررسی و نگهداری تجهیزات و رعایت استانداردهای ایمنی محل کار را برای شما آسان می‌کند که از صدمات و تصادفات مرگبار جلوگیری می‌کند. استفاده از نرم‌افزار CMMS این اطمینان را می‌دهد که تجهیزات شما برای کارگران و محل کارتان ایمن است.
  5. برنامه‌ریزی و زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (نت پیشگیرانه): نرم‌افزار نت (CMMS) به شما امکان می‌دهد تا بازرسی‌ها و نگهداری و تعمیرات منظم و روتین را برنامه‌ریزی کرده تا از بروز تقاضاهای ناخواستۀ نت و تعمیرات گران‌قیمت جلوگیری کنید. با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه بجای رویکرد واکنش گرایانه در مدیریت حفظ دارایی‌ها، عمر تجهیزات خود را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهید.

بهترین نرم‌افزار نت-CMMS

یک نرم‌افزار کارآمد CMMS می‌تواند اطلاعات مربوط به دارایی‌ها، موجودی و زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات شما را در اختیارتان قرار دهد و به شما در بهبود بهره‌وری و کارایی در واحد تولیدی یا محل کار خود کمک کند. یک نرم‌افزار نت نه‌تنها در دستیابی به اطلاعات حیاتی برای یک کسب‌وکار کمک می‌کند بلکه مدیریت نگهداری و تعمیرات کارآمد (نت کارآمد) را نیز تضمین می‌کند. در اینجا، ما 7 تا از بهترین نرم‌افزارهای CMMS رایگان و متن باز را معرفی کردیم که می‌توانید برای بهبود فرایند نگهداری و تعمیرات (نت) خود در نظر بگیرید و در زمان صرف شده برای کارهای غیرمولد صرفه‌جویی کنید.

OpenMAINT

OpenMAINT یک نرم‌افزار CMMS رایگان و متن باز است که از بهترین فناوری‌های موجود و معیارهای پیشرفته پروژه استفاده می‌کند. این نرم‌افزار در مدیریت ساختمان‌ها، تأسیسات، دارایی‌های منقول یا متحرک (movable assets) و سایر فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات تخصص دارد. همچنین می‌تواند لجستیک دارایی‌های متحرک یا منقول، مصالح ساختمانی و قطعات یدکی را مدیریت کند.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • شامل داشبورد نمایش وضعیت برنامۀ نگهداری و تعمیرات است
  • می‌تواند SLA ها را به‌طور کارآمد مدیریت کند
  • چک‌لیست‌های دقیق را برای هر فعالیت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه اجرا می‌کند
  • گزارش‌هایی درباره‌ی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه با نمای تقویم ارائه می‌دهد

GnuMims

GnuMims یک نرم‌افزار CMMS رایگان و متن باز است که به دلیل قدرتمند بودن و کاربرپسندی بسیار معروف است. با مدیریت مؤثر و دقیق برنامه‌های نگهداری و تعمیرات و موجودی به کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات (نت) کمک می‌کند. همچنین با اطمینان از نگهداری و تعمیرات به شکل مستمر، قابلیت اطمینان دارایی را بهبود می‌بخشد.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • فعال‌سازی مدیریت جامع دارایی
  • امکان مدیریت وظیفه و حجم کار بخش مهندسی
  • مدیریت موجودی
  • تهیۀ گزارشات مربوط به برنامۀ نگهداری و تعمیرات (نت) و مدیریت موجودی
  • قابلیت سفارشی‌سازی با توجه به الزامات کسب‌وکار شما

MP Software CMMS

MP یک نرم‌افزار CMMS رایگان و متن باز است که می‌تواند برنامه‌ریزی و زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات را به‌صورت خودکار انجام دهد. این نرم‌افزار کل اطلاعات مربوط به نگهداری و تعمیرات (نت) را سازمان‌دهی، مستند و به‌روز نگه می‌دارد. با پیاده‌سازی تک کاربری (single-user) در شبکۀ سازمانی پیچیده به‌خوبی کار می‌کند. همچنین، یادگیری این نرم‌افزار کاربرپسند با بیش از 90 فیلم آموزشی موجود بسیار آسان است.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • برنامه‌ریزی و زمان‌بندی‌های مجدد دستورات کار تعمیر و نگهداری
  • ارسال یادآوری‌های خودکار برای نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده
  • نظارت و کنترل موجودی قطعات یدکی
  • تهیۀ گزارشات موردنیاز برای مدیریت کارآمد نگهداری و تعمیرات (نت)

Apache OfBiz

Apache OfBiz یک نرم‌افزار CMMS قدرتمند، انعطاف‌پذیر و رایگان است که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توان آن را به‌راحتی با توجه به نیازهای کسب‌وکار شما سفارشی‌سازی کرد. همچنین، به توسعه‌دهندگان کمک کند تا به‌راحتی ویژگی‌های موردنیاز را خود را ایجاد کنند. بسیار مقیاس‌پذیر است و بنابراین توسط کسب‌وکارهای کوچک در سطح سازمانی ترجیح داده می‌شود.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • امکان مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
  • نمایش تاریخچه و سوابق نگهداری و تعمیرات (نت)
  • کمک در ردیابی دارایی‌ها
  • کنترل و مدیریت موجودی

CWorks

CWorks Plusیک CMMS رایگان و متن باز است که مخصوص متخصصان نگهداری و تعمیرات (نت) طراحی‌شده است. این نرم‌افزار نت یک ابزار آسان برای استفاده، امن و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند فرایندهای نگهداری و تعمیرات در یک سازمان را بهینه کرده و بهبود بخشد و سوابق نگهداری را به‌طور مستمر پیگیری کند. این نرم‌افزار یک روش اثبات‌شده برای ساده‌سازی عملیات نگهداری و تعمیرات است و در بیش از 100 کشور جهان استفاده می‌شود.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • ثبت و ضبط داده‌های اصلی و اولیۀ تعمیر و نگهداری
  • فراهم کردن امکان ثبت دارایی‌ها و تجهیزات سازمان
  • ذخیره‌ی جزئیات مکان‌های مختلف سازمان
  • مدیریت کارآمد و دقیق دستورات کاری
  • امکان زمان‌بندی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
  • مدیریت داده‌های کارکنان
  • مدیریت سفارشات خرید
  • امکان احراز هویت و دسترسی کاربران
  • ارائۀ گزارشات مربوط به مدیریت تسهیلات

MaintSmart

Maintsmartیک نرم‌افزار متن باز CMMS است که منحصراً برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، مدیریت دستور کار، مدیریت موجودی و خرید و ردیابی خرابی و قابلیت اطمینان طراحی‌شده است. این نرم‌افزار نت به ساده‌سازی کل فرایند نگهداری و تعمیرات کمک می‌کند و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. این نرم‌افزار نت توسط سازمان‌های نگهداری و تعمیرات واقع در 42 کشور مختلف از بیش از 21 سال پیش استفاده می‌شود.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • تهیۀ گزارشات سفارشی برای درک بهتر و تصمیم‌گیری آگاهانه
  • استفاده از تجزیه‌وتحلیل قابلیت اطمینان استاندارد نظامی
  • شامل نرم‌افزار ردیابی وقفه یا توقف زمانی (downtime tracking software) است که امکان نگهداری و تعمیرات پیش‌گویانۀ دقیق را فراهم می‌کند
  • بر اساس برنامۀ تعمیر و نگهداری، رویداد و وضعیت تجهیزات، به‌طور خودکار دستورات کار را تولید می‌کند.
  • سهولت استفاده از چاپ خودکار و زمان‌بندی ایمیل
  • امکان ترجمۀ نرم‌افزار به هر زبانی
  • ارسال سریع تمامی داده‌ها به Excel (اکسپورت کردن سریع داده‌ها به اکسل)
  • امکان ایجاد یک صفحۀ وب از هرگونه داده به‌طور مستقیم
  • دارای داشبورد تعاملی

CalemEAM

CalemEAMیک نرم‌افزار EAM و CMMS بسیار مقیاس‌پذیر است که می‌تواند عملیات نگهداری و تعمیرات را در هر مقیاسی مدیریت کند. مشتریان سازمانی ویژگی‌های این نرم‌افزار را جهت‌دهی می‌کنند. همچنین مدیران میدانی را قادر می‌سازد تا از نرم‌افزار در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های ویندوز موبایل خود استفاده کنند. این به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با کاهش زمان ورود داده‌ها و دقت در جمع‌آوری داده‌ها، بهره‌وری را بهبود بخشند.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • ایجاد آلارم‌های (هشدارها) مربوط به دستورات کار، درخواست خدمات و سرویس‌های نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده
  • توانایی پیکربندی برای چندین سازمان در مکان‌های مختلف
  • سفارشی‌سازی ماژول‌ها، منوها، فرم‌ها و گزارش‌ها
  • امکان نظارت بر SLA و گزارش‌ها
  • داشتن داشبورد پیشرفته
  • امکان دسترسی و واردکردن داده‌ها بدون اتصال به شبکه به کارگران سیار
  • کمک به مدیریت موجودی واقع‌شده در مکان‌های مختلف

بنابراین، این‌ها ویژگی‌های اصلی 7 تا از بهترین نرم‌افزار CMMS رایگان و متن باز بود. برای درک بهتر، جدول زیر مقایسۀ این نرم‌افزارها را در یک نگاه نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بهترین را برای کسب‌وکار خود تعیین کنید.

بهترین نرم افزار نت

پس از مرور جزئیات این گزینه‌های CMMS رایگان و مقرون‌به‌صرفه، اگر فکر می‌کنید که به برخی از ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارید و بودجه برای شما محدودیتی ندارد، می‌توانید IBM Maximo® APM – Asset Health Insights  باقابلیت‌های مدیریتی پیشرفته را در نظر بگیرید. بهبود مدیریت دارایی‌ها با استفاده از فناوری پیشرفته مانند اینترنت اشیا. بیایید به‌طور خلاصه به شرح آن بپردازیم.

IBM Maximo® APM – Asset Health Insights

با استفاده از این سیستم پیشرفته CMMS، دستگاه‌ها را می‌توان در پلتفرم Watson IoT  ثبت کرد که می‌تواند داده‌های سنسور را ارسال کند. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، اقدامات خودکار برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه انجام می‌شود. همچنین در نظارت بر شرایط، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات از هر ماشین‌آلات یا تجهیزات و عمر مفید باقی‌مانده آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین نرم افزار نت

ویژگی‌های اصلی:

  • شامل داشبورد بصری است که به‌طور خلاصه در مورد وضعیت دارایی‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند
  • می‌تواند با داده‌های سنسور یکپارچه شود
  • اعلان‌های مربوط به موعد مقرر نگهداری و تعمیرات دارایی‌ها را ارسال می‌کند
  • در صورت نیاز به تعویض دارایی اطلاع می‌دهد
  • نمای مفصلی از سوابق تعمیرات و نگهداری را نشان می‌دهد

نرم افزار نت (CMMS) بر بستر BPMS جریان

سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار CMMS به دلیل مزایای رقابتی متعددی که دارد بدون شک ایده‌ی خوبی است. این نه‌تنها به بهبود عملیات نگهداری و تعمیرات کمک می‌کند بلکه شرکت شما را نیز به سمت موفقیت هدایت می‌کند. در این مقاله نرم‌افزارهای رایگان و متن باز CMMS معرفی شد که با وجود مزایایی که دارند به علت معایب متن باز و رایگان بودن آن‌ها برای سازمان‌های ایرانی مناسب نیستند (برای درک بهتر این موضوع روی لینک کلیک کنید). اگر به دنبال بهترین نرم‌افزار نت برای سازمان خود هستید، پیشنهاد ما نرم‌افزار CMMS جریان (نرم‌افزار نت جریان) است که سفارشی‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌حل CMMS موجود در بازار را ارائه می‌دهد. نرم‌افزار نت جریان، کل سیستم دستور کار را ساده می‌کند تا کارکنان نگهداری و تعمیرات شما بتوانند کارآمدتر عمل کنند و در زمان واقعی وضعیت مدیریت و دارایی‌ها و برنامه‌های نگهداری و تعمیرات خود را مدیریت کنند. برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *